تعامل ورزش و فرهنگ با محوریت کانون مساجد رقم می خورد/ فهما رقابت سازنده کانون مساجد

تعامل وارتباط سازنده بین ورزش و فرهنگ با محوریت کانون فرهنگی و هنری مساجد قابل برنامه ریزی و اجرا خواهد بود که این موضوع در نشست مشترک فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان تیران و کرون مطرح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان‏، نشست مشترک کارشناسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره روزش و جوانان تیران و کرون که با محوریت کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) این شهرستان برگزار شد، مبدا تبادل نظر و اقدامات مشترک بین دو نهاد موثر در حوزه فرهنگ و ورزش شد.

برگزاری این نشست که همراه با زمینه سازی برای تعاملات سازنده بین حوزه کانون های فرهنگی و هنری مساجد تیران و کرون با هیات های ورزشی و سازمان های مردم نهاد جوانان شد، فرصتی شد تا همکاری های مشترکی در بین این دسته از نهادهای ایجاد شود.

 

*نقش ورزش در جذب به کانون های مساجد

 

کارشناس کانون های فرهنگی و هنری مساجد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون افزود: با حمایت فرمانداری و کمک خیرین سه سال پیش خرید و توزیع میز تنیس برای کانون های انجام شد و یک خانه تنیس نیز در محل کانون آیت الله مظاهری برای برگزاری رویدادهای مشترک راه اندازی شد.

«علی معینی« افزود: توزیع توپ، صفحه دارت و امکانات ورزشی از اداره ورزش و جوانان به کانون ها و تعامل بین هیات های ورزشی و این مراکز فرهنگی توانسته بر جذب نوجوانان و جوانان به کانون ها اثر بگذارد و تداوم این تعاملات برای جامعه لازم است.

وی ادامه داد: کانون های مساجد و سمن های جوانان به صورت مردمی اداره می شوند و این همکاری مردمی در توسعه ورزش بین مردم و فرهنگ و هنر مردمی نقش بسزایی دارد.

معینی خاطرنشان کرد: رویداد فهما که از سال 98 در بین کانون های مساجد ایجاد شده یک رقابت سازنده و هدفمند برای این مراکز ایجاد کرده و فعالیت های این مراکز به روز و فعالیت های خلاق در کار وارد شده است.

 

*تعامل بین حوزه فرهنگ و ورزش نیاز جوانان است

 

کارشناس ورزش اداره ورزش و جوانان تیران و کرون در این نشست، از وجود هماهنگی و تعامل بین باشگاه ها و هیات های ورزشی با تشکل های فرهنگی خبرداد و گفت: باید این زمینه ها بیشتر گسترش یابد تا آسیب های اجتماعی پیشگیری شود.

«علیرضا سید اشرفی» افزود: ارتباط فرهنگ و ورزش در تقویت روحیه منش پهلوانی نقش دارد و از نگاه مختلف می توان به آثار سازنده تعامل این دو حوزه پی برد.

 

*تجلیل از کارشناس جوانان و ورزش

 

در این نشست به پاس تعامل سازنده کارشناسان اداره ورزش وجوانان با کانون های مساجد، از کارشناس ورزش و کارشناس فرهنگی و جوانان اداره ورزش و جوانان تجلیل شد.

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران در این نشست، برگزاری همایش کوهنوردی، پیاده روی، دوچرخه سواری، مسابقات ورزشی مثل تنیس، دارت، طناب کشی، طناب زنی و بازی های بومی و محلی را از جمله برنامه های این مرکز در عرصه ورزش و نشاط اعضا بیان کرد.

 

کد خبر 1128507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha