خاطرات مرحوم حاج بیوک آسایش به کتاب صوتی تبدیل شد

کتاب صوتی «پا به پای یاران» با مضمون خاطرات مرحوم حاج بیوک آسایش، ابوالشهید و مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جبهه‌های حق علیه باطل و هیات های حسینی تبریز، در سه فصل، ضبط و تدوین شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز، «مهدی لطفی آزاد» کارگردان و تهیه کننده کتاب صوتی «پا به پای یاران» امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چند سال پیش مطالب این کتاب توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و آقای وکیل زاده جمع آوری شده، اما انتشار نیافته بود.

وی گفت: مطالب ارزشمندی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و خاطرات با ارزش آنان جمع آوری می شود، ولی متاسفانه فرصت یا امکان انتشار آن به وجود نمی آید که در این خصوص باید مسئولان کمک و مساعدت بیشتری کنند.

لطفی افزود: بر این اساس کتاب صوتی «پا به پای یاران» توسط انجمن صدا پیشه گان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی، تهیه و مطالب این کتاب در حدود ۲ هفته توسط چهار گوینده به صوت تبدیل شد که به زودی رونمایی می شود.

وی ادامه داد: صدابردار این اثر صوتی علی قناتی، دستیار کارگردان و میکس محمد لطفی و گویندگان حسن قاسمی، محمد تجلی، مرتضی مقبولی و مهدی لطفی آزاد بودند و نظارت پروژه هم توسط حاج مهدی خادم آذریان انجام شده است.

کارگردان این کتاب صوتی یادآور شد: کتاب «پا به پای یاران» در حدود ۳ ساعت است و برای چهلم ابوالشهید حاج بیوک آسایش رونمایی می شود. کتاب «پا به پای یاران» همه خاطرات حاج بیوک آسایش نیست، با این حال روایتگر زوایای ناگفته بسیاری از تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

لطفی تشریح کرد: در فصل اول کتاب، خاطرات جالب و ناگفته‌ای از قیام ۱۵ خرداد در تبریز و همچنین قیام ۲۹ بهمن تبریز، بازگو شده است؛ در فصل دوم خاطرات حاج بیوک آسایش از ورود به سپاه تا حضور در جبهه‌ها است که با شهادت علی آسایش – فرزندش - خاتمه می‌یابد.

وی ادامه داد: در ادامه در فصل سوم، گزیده تصاویر ماندگار راوی و تعدادی از شهدای لشکر عاشورا درج شده که نام آنها در خلال خاطرات آمده است.

وی خاطر نشان کرد: کتاب «پا به پای یاران»، ۲۹  آذر ماه طی مراسمی در مجتمع صدرا رونمایی می شود؛ برای اجرای این طرح معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز و بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی کمک و همکاری کردند ،البته خانه مداحان استان نیز مشارکت داشته است.

لطفی تاکید کرد: اگر چه شاید امروزه بسیاری از خانواده های شهدا هرچند وجود فیزیکی نیز نداشته و فوت کرده باشند، اما باید یاد، خاطره، فرهنگ شهدا و نحوه تربیت شهیدان توسط خانواده‌های صبور و خدایی زنده بماند، چون همه مدیون شهدا هستیم.

گفتنی است، حاج بیوک آسایش از مداحان سرشناس تبریز بود که در سال ۱۳۲۵ در تبریز به دنیا آمد و ۲۲ آبان امسال در سن ۷۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

کد خبر 1128553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha