حوزه و دانشگاه باید وحدت در هدف، تفکر و مسیر داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: عمیق ترین و پایدارترین نوع وحدت میان حوزویان و دانشگاهیان؛ وحدت در هدف، تفکر و مسیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در آیین گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: عمیق ترین و پایدارترین نوع وحدت میان حوزویان و دانشگاهیان؛ وحدت در هدف، تفکر و مسیر است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه تولید کنندگان اندیشه در حوزه و دانشگاه باید همسو و هم جهت با یکدیگر حرکت کنند، گفت: آنان با این وحدت جامعه را به سمت انسجام و هم گرایی ارزشی و فرهنگی سوق دهند تا جامعه ازخطر گسیختگی فرهنگی مصون بماند. 

امام جمعه تبریز اضافه کرد: گفتمان وحدت حوزه و دانشگاه، گفتمان مبارکی است که روحی جدید در کالبد ۲ نهاد علمی کشور دمید تا این ۲ ظرفیت عظیمی که وظیفه تولید نرم افزارهای مورد نیاز کشور و تربیت نیروی انسانی را برعهده دارند، بتوانند با هم افزایی ظرفیت های خود را ارتقا دهند. 

همچنین احمدی، دبیر علمی همایش وحدت حوزه و دانشگاه در سخنانی گفت: این همایش را در راستای نگاه به آینده و فرصت ها و چالش ها در محورهای شش گانه با استقبال طلاب و دانشجویان و همچنین اساتید حوزوی و دانشگاهی همراه بوده است.

وی افزود: «حوزه و دانشگاه و جامعه اسلامی»، «حوزه و دانشگاه و نظام انقلابی»، «حوزه و دانشگاه و اقتصاد مقاومتی»، «حوزه و دانشگاه و فرهنگ و سبک زندگی»، «حوزه و دانشگاه و علم و دین» و «حوزه و دانشگاه و مهندسی تمدن نوین اسلامی» از محورهای موضوعی این همایش است.

کد خبر 1127673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha