مشارکت هیأت‌های حسینی در آزادسازی زندانیان نیازمند قابل تقدیر است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که جهت دهی به نذورات، احسان و اقدامات خیریه از سوی نهادهای مذهبی ضرورت دارد، گفت: مشارکت هیأت‌های حسینی در آزادسازی زندانیان نیازمند قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدعلی آل‌هاشم» امروز در مراسم تجلیل از هیئت‌های حسینی شرکت‌کننده در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، اظهار داشت: متولیان هیئت‌های عزاداری می‌توانند سنت حسنه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد را به یک فرهنگ تبدیل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: این سنت حسنه نشان‌ دهنده کرامت دنیا و شرافت آخرت است؛ بنابراین باید از داشته‌های خود به نیازمندان کمک کنیم.

وی با بیان این‌که جهت دهی به نذورات، احسان و اقدامات خیریه از سوی نهادهای مذهبی ضرورت دارد، افزود: این سنت حسنه در جامعه جاری شده و بهتر است تمامی احسان‌های خود را سمت آزادی زندانیان بی‌گناه سوق دهید.

امام جمعه تبریز بیان کرد: زندانیان آزادشده می‌توانند بعد از آزادی، از خانواده‌های خود در برابر آسیب‌های اجتماعی محافظت کنند؛ لذا این امر، کاری ارزشمند و بزرگ است و باعث بقا و استحکام خانواده‌های آن‌ها در مقابل آسیب‌ها می‌شود که اجر اخروی دارد.

وی مشارکت هیئت‌های مذهبی در کار‌های خیر را بسیار ارزشمند دانست و با اشاره به فرمایش حضرت امام صادق (ع) که فرموده‌اند «کسانی که به واسطه احسان و نیکوکاری زندکی می‌کنند، عمر زیاد و با دوامی خواهند داشت»، گفت: خیرین باید خدا را شاکر باشند که توفیق کمک به نیازمندان را دارند و اهل بهشت با زبان نرم، قلب مهربان و دست بخشنده به دیگران کمک می‌کنند و خداوند به مال این‌ها برکت می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مردم خیر و نیکوکار استان در زمینه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد سال‌هاست سنگ‌تمام گذاشته‌اند و خوشبختانه در سال‌های گذشته این کمک‌ها افزایش داشته است.

کد خبر 1128551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha