موفقیت بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی در طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی

مجیدی گفت: استان آذربایجان شرقی در زمینه اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی رتبه اول نخست در میان استان‌های بزرگ کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگراری شبستان در تبریز، «وحید مجیدی» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه تبریز به ارایه گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در استان آذربایجان شرقی پردخت و اظهار داشت: نسخه نویسی الکترونیک یکی از بزرگترین پروژه‌های دولت و مجلس بوده که در حوزه سلامت اجرا شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: از اول دی ماه نسخ کاغذی حذف می‌شود، بنابر این این طرح بنا به نیاز جامعه در آیین نامه سال ۱۳۹۹ و ‌۱۴۰۰ با تاکید بیشتری به حذف دفترچه بیمه و الکترونیکی شدن آن اجرایی می شود.

وی با بیان این‌که سازمان بیمه سلامت از یک دی ماه نسخ کاغذی را قبول نخواهد کرد، افزود: این برنامه به مدت شش سال قبل در کرمان انجام شده و نواقص آن رفع شده است در استان ما نیز در اسفند ۱۳۹۷ در بستان‌آباد پایلوت آن زده شد، از این رو بعد از سه سال تجربه در این امر نواقصات آن رفع و تکامل بسیاری یافته است.

مجیدی تصریح کرد: در حال حاضر میانگین نسخه نویسی تمام الکترونیک در کل کشور به ۷۶ درصد رسیده است که این رقم در یک آذرماه ۶۲ درصد بود و در طول ۲۷ روز ۱۴ درصد افزایش یافته است. 

وی یادآور شد: در استان ما نیز در اول آبان ماه ۷۶ درصد بود و در حال حاضر به ۸۹.۹ درصد رسیده است و طی ۲۷ روز آذر ۱۹۰ هزار نسخه ارسال شده که دو هزار مورد آن به‌صورت نیمه الکترونیک یا همراه کاغذ بود که البته داروخانه آنها را هم به صورت الکترونیک به ما فرستاد لذا تلاش داریم طی روزهای آینده این رقم را به ۹۷ درصد برسانیم.

وی با بیان اینکه احراز هویت با کد ملی انجام خواهد شد، گفت: احراز هویت در تمامی مراکز با کد ملی انجام خواهد شد یعنی پزشکان با کد ملی دارو را تجویز کرده و بیمه شده نیز می‌تواند سوابق بیمه‌ی خود را مشاهده کند. 

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه تمامی بسترهای لازم در حوزه نسخه نویسی الکترونیکی فراهم شده است، ادامه داد: بیمه سلامت استان با ۲ هزار و ۵۱۸ موسسه قرارداد دارد، بنابراین آموزش‌های لازم در حوزه نسخه نویسی الکترونیکی به درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز مربوطه ارائه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خبر از پوشش بیمه ای درمان ناباروری از سوی بیمه سلامت خبر داد و گفت: از امسال بیمه‌شدگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و بیمه سلامت زمینه‌های میکروانجکشن، آی وی اف، آی یو آی، کاشت تخمک و... برای زنان زیر ۴۵ سال تحت پوشش قرار می‌دهد. 

مجیدی با بیان این‌که با بیمارستان‌های الزهرا، طالقانی، شمس و ولیعصر تبریز قرارداد داریم، خاطرنشان کرد:  افرادی که تخت پوشش بیمه سلامت هستند و در سال جاری به خدمات نازایی مراجعه کردند، حتما به اداره کل بیمه سلامت مراجعه کنند تا نشان‌دار شوند.

کد خبر 1128690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha