لزوم توسعه زیرساخت های اقتصادی در بازارچه یزدان

حیدری گفت: دولت در سایه امنیت جهت توسعه زیرساخت های اقتصادی و حمایت از فعالیت های تجاری در بازارچه یزدان به میدان بیاید تا این مرز به یکی از مرزهای اصلی کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «شهریار حیدری» امروز (۲۸ آذر) در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از مرز‌ زیرکوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز چهارمین روز از بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از مرزهای شرق کشور است.

 

 

رئیس کمیته مرز مجلس با بیان اینکه نیروهای نظامی در مرزهای خراسان جنوبی از آمادگی خوبی برخوردار هستند، افزود: هرگونه تحرکات زیرنظر نیروهای نظامی در این منطقه قرار دارد و از نظر اطلاعاتی و عملیاتی بر مسائل مختلف اشراف دارند.

 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بازارچه یزدان گفت: این بازارچه چند روزی است که فعال شده است و انتظار داریم فعالیت سایر بازارچه های مصوب دولت آغاز شود چرا که در بهبود معیشت و اقتصاد مردم این منطقه و توسعه رابطه دو کشور ایران و افغانستان نقش به سزایی دارند‌.

 

 

وی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی مجلس توان خود را برای توسعه و تقویت معیشت مرزنشینان به کار خواهد برد و امیدواریم با تقویت بازارچه یزدان این منطقه به یکی از مرزهای اصلی تبدیل شود.

 

 

حیدری با بیان اینکه در نقطه صفر مرزی زیرکوه شاهد همراهی و همکاری مرزنشینان و نیروهای نظامی جهت حفظ امنیت هستیم، افزود: امنیت خوب و پایداری در این منطقه حاکم است و مسئولان تجاری جهت توسعه و گسترش فعالیت های اقتصادی در سایه امینت در این منطقه حضور یابند.

 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه طی چند ماه اخیر بیش از ۱۰۰ هزار نفر از اتباع افغانی به صورت غیرقانونی وارد کشور شدند، ادامه داد: بهترین راه برای کنترل این موضوع این است که اردوگاه های قدیمی اتباع خارجی در مرزها تقویت شوند و یا اردوگاه های جدید برای این افراد تاسیس شود.

 

 

وی به امنیت پایدار اشاره کرد و گفت: امنیت پایدار به این معنا است که اقتصاد مردم پویا شود و زیرساخت های اقتصادی و فعالیت های عمرانی توسعه یابد و این موضوع بر عهده دولت قرار دارد و انتظار داریم تا دولت در سایه امنیت جهت توسعه و تقویت بازارچه های مرزی به میدان بیاید و از فعالیت های خرد و کلان و ترانزیتی و تجاری در مرزها حمایت کنند.

کد خبر 1128566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha