واکسیناسیون ۹۸ درصد دانش آموزان ۱۲ سال به بالا

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: هم اکنون ۹۸ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال در این استان واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

«مهدی مودی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: در شهرستان فاروج حتی مداخله موردی نیز به منظور زدن واکسن به دانش آموزان داشته ایم، 10 درصد دانش آموزان 12 سال به بالای این شهرستان واکسن نزده اند که با خانواده های آنان تماس داشته ایم و از آنان درخواست کرده ایم به این موضوع مهم، توجه جدی داشته باشند و از آن غفلت نکنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در بحث واکسن همکاران نیز تاکنون بیش از 95 درصد از آنان واکسن خود را زده اند و بعضا برخی از آنان به دلیل داشتن بیماری و یا سایر موارد تاکنون واکسن نزده اند که در این خصوص نامه ای نیز از پزشک خود ارایه داده اند.

 

وی اضافه کرد: برای بحث واکسن کرونا در بین همکاران در شهرستان بجنورد مداخله موردی نیز داشته ایم و در این خصوص با آنان تماس می گیرم و بر اهمیت این موضوع تاکید داریم.

 

مودی اظهارکرد: در خصوص واکسن کرونا نسبت به میانگین کشوری عقب نیستیم اما تلاش می کنیم که افراد باقی مانده را نیز تشویق به زدن واکسن کنیم تا هیچ خانوده ای برای فرستادن فرزندان خود به مدرسه دغدغه نداشته باشد و همچنین ارایه تصویر کارت واکسن نیز برای همه نیروها و دانش آموان جزء مدارک خواهد شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در تماس هایی که با فرهنگیان و دانش آموزان در خصوص واکسن داشته ایم خوشبختانه هیچ کدام از آنان در این خصوص مقاومتی نداشته اند بلکه پذیرفته اند واکسن خود را بزنند.

 

وی گفت: در سال تحصیلی جاری ۱۸۶ هزار و ۴۱۵ دانش آموز زیر پوشش بیش از دوهزار آموزشگاه قرار گرفته اند.

 

وی افزود: تمامی ابلاغیه ها از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به آموزش و پرورش ارایه می شود و تصمیم گیری های نهایی نیز به شورای مدارس واگذار شده و هیچ دانش آموزی را تاکنون به حضور در مدرسه اجبار نکرده ایم چرا که می توانند از فضای مجازی نیز بهره برداری کنند.

 

مودی گفت: بخشی از آموزش در مدارس در مقاطعی و همچنین هم اکنون حضوری ارایه می شود که تمامی پروتکل های بهداشتی نیز رعایت خواهد شد و در این خصوص بازدید و سرکشی از مدارس داریم.

 

کد خبر 1128581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha