آیت الله شاهرودی شخصیتی بین المللی در مرجعیت دینی بود

حجت الاسلام فتح اللهی گفت: شخصیت آیت الله شاهرودی به قدری چهره بین المللی دارد که فقط به برگزاری این نکوداشت در کشور بسنده نشد و در نجف اشرف و قم برای بزرگداشت این بزرگوار مراسمی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «صفرعلی فتح اللهی» امروز یکشنبه (۲۸ آذر) در نشست خبری و رسانه ای همایش ملی نکوداشت آیت الله العظمی حاج سید محمود حسینی شاهرودی (ره) که در حوزه علمیه خراسان برگزار شد؛ اظهار کرد: توجه حوزه علمیه خراسان به همایش ها و برنامه های مربوط به بزرگداست و نکوداشت مفاخر حوزه علمیه به ویژه مفاخر حوزه علیمه خراسان با توجه به عنایاتی است که مرحوم آیت اله واعظ طبسی در مدیریت عالی حوزه علیمه  خراسان داشتند و ذیل تصمیمات شورای برنامه ریزی است. 

 

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: این بزرگداشت ها در دهه 80 و اوایل دهه 90 برگزار شد ما برنامه هایی برای حضرات آیات آیت الله میرزاجوادآقا تهرانی،آیت الله عبادی، مرحوم آیت الله فلسفی، آیت الله صالحی، شهید هاشمی نژاد، و همچنین استاد اخلاق حجت الاسلام امامی با نیم قرن تجریه مدیریتی و از مدیران موفق داشتیم. 

 

وی با بیان اینکه مرحوم طبسی با برگزاری مراسم بزرگداشت برای ایشان مخالفت کردند و تاکید داشتند که برای مرحوم آیت الله آخوند خراسانی نکوداشت برگزار شود؛ گفت: برگزاری نکوداشت برای آیت الله آخوند خراسانی در دستور کارما قرار دارد.

 

حجت الاسلام فتح اللهی ویژگی های همایش ملی نکو داشت آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی را بین المللی بودن چهره ایشان عنوان کرد و افزود: این شخصیت به قدری چهره بین المللی دارد که فقط به برگزاری این نکوداشت در کشور بسنده نشد و در نجف اشرف و قم برای بزرگداشت این بزرگوار مراسمی پیش بینی شده است. 

 

وی به اهداف نکو داشت اشاره کرد و گفت: بحث لزوم تکریم از علما آن هم علمایی که با کمترین نام ونشان موثرترین خدمات را به انقلاب و جامعه اسلامی تقدیم داشتند و پیوند نسل فعلی موجود در حوزه های علمیه و جامعه اسلامی با سیره سلف صالح و گذشته درخشان حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه خراسان از هداف این نکوداشت می باشد.

 

مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: جریان شناسی فکری و سیاسی موثر حوزویان به ویژه حوزه علمیه خراسان در مسائل اجتماعی، سیاسی و انقلابی، تبیین پیشینه قوی تاریخی و کهن حوزه علمیه خراسان در مناسبت های مختلف و در نهایت تبیین زوایای غفلت شده در راهبری حوزه های علمیه با تجربیاتی که در دهه های اخیر حاصل شده از دیگر اهداف برگزاری نکوداشت عنوان کرد.

 

وی بیان کرد: برگزاری این نکوداشت ها می تواند در مناسبت های پیش رو هم در عرصه بین المللی و هم در مسائل ملی با بررسی آسیب هایی که وجود دارد بهترین اثرگذاری هم در نقش اجتماعی و سبک زندگی مردم داشته باشد.

 

 

کد خبر 1128628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha