رشد ۴۱ درصدی اعتبارات تملک دارایی خراسان جنوبی در لایحه بودجه ۱۴۰۱

جهانشاهی با بیان اینکه اعتبارات هزینه ای خراسان جنوبی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته رشد ۲۴ درصدی را نشان می دهد، گفت: در بخش اعتبارات تملک نیز ۴۱ درصد رشد داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید جهانشاهی» ظهر امروز (۲۸ آذر) در شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بررسی و تبیین لایحه بودجه سال آینده، اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۱ بودجه ای برنامه محور و برمبنای واقعیت ها تدوین شده است و رشد اقتصادی و اثربخش منابع را دنبال می کند.

 

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: مطالعات آمایش سرزمین ملی و استان‌ها، مطالعات توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستاها و اسناد توسعه شهرستان ها یک خط کش مهم در تدوین برنامه‌ها و تعریف پروژه‌ها خواهد بود.

 

وی در ادامه بیام کرد: اختیارات قابل توجهی به استان‌ها در قالب صندوق عدالت و پیشرفت و سایر مباحث داده خواهد شد تا استان و شهرستان‌ها در جهت تحقق رشد اقتصادی و هزینه کرد منابع پاسخگو باشند.

 

جهانشاهی افزود: باید توجه داشت که بودجه حلقه آخر نظام برنامه‌ریزی است و باید بستری فراهم شود تا سیاست های دولت در قالب بودجه به عنوان یک ابزار پیاده شود و از بخشی‌نگری و صرف توزیع اعتبار پرهیز کنیم.

 

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتبارات هزینه ای استان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته رشد ۲۴ درصدی را نشان می دهد، گفت: در بخش اعتبارات تملک سرجمع ۴۱ درصد رشد داریم.

 

به گفته وی استان خراسان جنوبی در بخش اعتبارات هزینه ای رتبه ۲۲ کشوری را حفظ کرده است و در بخش اعتبارات عمرانی با دو پله ارتقا رتبه ۲۵ را در میان ۳۱ استان خواهد داشت و همچنین در بخش اعتبارات عمرانی توازن منطقه ای با رویکرد توجه به مناطق کم‌برخوردار حائز رتبه ۱۸ خواهیم بود.

 

جهانشاهی در با اشاره به دستور کار نخست جلسه شورای برنامه ریزی استان، تصریح کرد: در سال جاری ۵۱۷ میلیارد تومان اعتبارات برای رفع محرومیت از مناطق کم‌برخوردار به خراسان جنوبی اختصاص یافته است که این اعتبارات در پنج سرفصل مدارس، بهداشت و درمان، آبرسانی، راه روستایی و آبخیزداری و آبخوانداری در قالب ۱۶۳ پروژه تصویب شده است و تمامی شهرستان­های استان از این منابع بهره‌­مند خواهند شد.

 

گفتنی است در این جلسه تفویض اختیار شورای برنامه‌­ریزی به کمیته استانی تصویب طرح­های اولویت‌­دار در جهت اعطای تسهیلات تلفیقی و یارانه سود تسهیلات مشروط به ارائه گزارش فصلی به شورای برنامه­‌ریزی و توسعه استان، مصوبات کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی و عشایری و آمایش سرزمین، واگذاری امانی ساختمان بخشداری قهستان به دادگستری استان به تصویب اعضای شورا رسید.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1128656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha