عدالت ارتباطی و شبکه سازی در فضای مجازی از دستاوردهای رویداد ملی فهماست

ناهیدی فرد گفت: رویداد فهما در دو بخش عدالت ارتباطی و شبکه سازی در جهت شناسایی نخبگان و کشف استعدادهای جوانان مسجدی نقش آفرین است چرا که سامانه فهما باعث شده کانون های روستایی و دور افتاده نیز بتوانند فعالیت های خود را ثبت کنند.

 به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر« حمید رضا ناهیدی فرد»  در جلسه توجیهی فهما در جمع مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد  ملایر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت بانوی مکرم اسلام حضرت فاطمه الزهرا(س)  گفت: مباحث فرهنگی از اولویت‌های هر جامعه ای است .

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد همدان با اشاره به  اینکه  قطعا فعالیت در مجموعه مردمی مثل مسجد از دغدغه های دیگر نشات می‌گیرد خطاب به مدیران کانونهای فرهنگی و هنری گفت: این امر باعث شده است که شما این مسئولیت را بر عهده بگیرید.

وی با بیان اینکه دغدغه مندی،توجه به قشر نوجوان و جوان محله و و برنامه ریزی ها از اهداف  مجموعه کانون های مساجد است گفت: در این راستا مدیران کانونهای فرهنگی و هنری مساجد همواره تلاش خود را برای رسیدن به این اهداف دنبال می‌کنند.

ناهیدی فرد با اشاره به شکل گیری دولت سیزدهم و اولویت قرار دادن بحث مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به عنوان برنامه های دولت و تاکیدات رهبر انقلاب  بر حل این مشکلات تصریح کرد: بعد از بحث معیشت  تاکید رهبری بر مبحث فرهنگی بوده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد همدان با بیان اینکه حتی در ایام کرونا چیزی از فعالیت ها و مسئولیت  کانون ها کم نشد گفت: تعطیلی مساجد شاید یک کار غیر کارشناسی شده بود اما  باید  از همه ظرفیتهای مساجد استفاده می شد.

وی با بیان اینکه کانون های  مساجد یک خانواده هستند و ما نیز در جریان مشکلات آنهاهستیم گفت: بودجه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز محدود شده و همین امر باعث ایجاد مشکلات بیشتر می شود.

وی با اشاره به  برگزاری سومین رویداد ملی فهما در سطح کانون های مساجد گفت: رویداد ملی فهما یکی از اقدامات ارزشمند در راستای کشف استعداد های نهفته در کانون های مساجد در عرصه های مختلف فرهنگی هنری دینی و قرآنی است و در واقع کانون های فرهنگی هنری امکانات و ظرفیت ها و استعدادها را به اشتراک بگذارند و بتوانند در سایه این اشتراک و همکاری و همدلی اثرگذاری کار خود را بالاتر ببرند.

وی با بیان اینکه ورود به فضای مجازی و فهما لاجرم است و این برنامه برنامه ریزی و کارشناسی شده گفت: در واقع زیست بوم بچه های مسجد کار کارشناسی شده است.

 وی  با بیان اینکه در واقع ایجاد رویداد فهما با هدف ثبت اطلاعات و دیده شدن فعالیتهای مساجد است گفت:همین مسئولیت ها باعث می شود که محدودیتها و مشکلات راببینیم و در راستای رفع آن باشیم.

وی تصریح کرد: از روز های آغازین اجرای  این طرح  مجموعه همکاران ستاد استان نیز به صورت شبانه روزی در راستای ارائه آموزش های لازم به مدیران و رابطین کانون ها در قالب حضور فیزیکی و مجازی در سطح استان در تلاش هستند تا شاهد  حضور موثر کانون های استان در این رقابت ملی باشیم..

ناهیدی فرد در ادامه اظهار داشت: رویداد فهما در دو بخش عدالت ارتباطی و شبکه سازی در جهت شناسایی نخبگان و کشف استعدادهای جوانان مسجدی نقش آفرینی است چرا که سامانه فهما باعث شده کانون های روستایی و دور افتاده نیز بتوانند فعالیت های خود را ثبت و در این زمینه با سایر کانون های شهری در کشور رقابت کنند..

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد همدان گفت: در این دو دوره که رویداد فهما را برگزار کردیم با کانون ها و مجموعه هایی آشنا شدیم که تاکنون هیچ گاه فرصت دیده شدن آن ها به نوعی در سطح ستاد فراهم نبود. در قالب این رویداد، کانون های روستایی با قدرت توانستند با کانون های شهری رقابت کنند و حتی رتبه های خوبی هم کسب کنند.

وی با بیان اینکه در راستای برنامه ریزی در واقع این بستر را فراهم کریم و مجموعه شبکه سازی را در استان داریم  افزود:  کانونهای معین را در استان و شهرستانها تعیین کرده ایم و و در استان پیگیر مشکلات، نواقص کانون ها  بوده و به جد پیگیری لازم را برای رفع این مشکلات داریم

ناهیدی فرد با بیان اینکه متاسفانه سال گذشته یک محدودیت قانونی برای حمایت استانی از کانونها ایجاد شد تصریح کرد:برای جذب و بودجه  رایزنیهای لازم را امسال  داریم.

 وی  خطاب به مدیران کانونهای فرهنگی و هنری مساجد بر تعامل بیشتر با مسئولان سایر نهادهاد و خیران در راستای حمایت از کانون ها و همچنین شناخت بیشتر نسبت به کانون های مساجد تاکید کرد و گفت:این تعامل باعث می‌شود تا  علاوه بر حمایت خیران از کانونها تاثیر گذاری فرهنگی این کانون ها نیز در سطح جامعه بیشتر دیده شود.

وی ضمن تقدیر از زحمات مدیران کانونهای مساجد گفت: مهم دغدغه  شما در کار فرهنگی مساجد است چرا که فعالیت فرهنگی تا قبل از انقلاب در مساجد شکل گرفته و  نتیجه آن شهید مطهری، شهید بهشتی  و.. است و امروز  بستر کار فرهنگی مهیا است و باید نسبت به گذشته  پیش رو باشیم.

کد خبر 1128674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha