یک کهگیلویه و بویراحمدی دیگر تسلیم کرونا شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار جانباختگان کووید۱۹ استان کهگیلویه و بویراحمد به ۱۰۳۸ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک هم استانی بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان پناه» عصر امروز (28 آذر ماه) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: هم اکنون 109 بيمار در بيمارستان هاي استان کهگیلویه و بویراحمد بستري بوده كه 40 نفر از اين بیماران مبتلای قطعی و 4 نفر در بخش مراقبت هاي ويژه تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از 251 نمونه پی سی آر و رپید تست دریافت شده از آزمایشگاه های دهدشت و یاسوج 20 درصد موارد مثبت و بیشترین آمار در بویراحمد، کهگیلویه و چرام بود.

 

وی خاطرنشان کرد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 84 هزار و 517 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 

یزدان پناه تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی، اگر همراهی مردم در رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي نباشد، آسيب هاي جبران ناپذیری بر سلامت جامعه وارد خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مردم خواهش می کنیم ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، واكسيناسيون خود و خانواده را جدی گرفته تا بتوانیم به کنترل نسبی بیماری دست یابیم.

 

وی گفت: لازم است به اطلاع مردم رسانده شود بيشترين موارد مرگ و مير مربوط به افراد بالاتر از  ٦٥ سال كه واكسن نزده يا كساني كه واكسن هاي نوبت سوم و يا يادآور خود را تزريق نكرده اند مي باشد.

 

یزدان پناه افزود: از مردم خواهش داریم چنانچه سه ماه از تزريق نوبت دوم واكسن هاي سينوفارم و بركت گذشته، جهت دريافت دوز سوم به مراكز واكسيناسيون مراجعه نماييد و اگر ٦ ماه از نوبت دوم گذشته، حتما واكسن يادآور را تزريق نمايند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: چنانچه ٦ ماه از تزريق نوبت دوم واكسن هاي آسترازنيكا و اسپوتنيك گذشته، حتما براي دريافت واكسن يادآور خود به مراكز تزريق واكسن در استان مراجعه نماييد.

کد خبر 1128720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha