برگزاری مراسم بزرگداشت «سیده مریم حسینی‌» در یاسوج

مراسم بزرگداشت همسر سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مسجد فاطمه الزهرا (سلام‌الله علیها) محمودآباد یاسوج با حضور مسئولان، شخصیت‌ها و اقشار مختلف مردمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مراسم بزرگداشت همسر سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز (یکشنبه 28 آذر ماه) در مسجد فاطمه الزهرا(سلام‌الله علیها) محمودآباد یاسوج مرکز این استان با حضور مسئولان، شخصیت‌ها و اقشار مختلف برگزار شد.

آیت الله «سید نصیر حسینی» در این مراسم با تسلیت فوت همسر استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: خداوند در آیات قرآن با بندگان خود سخن گفته که در این دنیا مورد آزمایش قرار خواهید گرفت، ترس، گرسنگی، کمبود ثمرات و مشکلات اقتصادی و همچنین مصیبت های وارده بر انسان برای صبر و استقامت بشر است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با بیان اینکه در رهگذر آزمایش همه باید سرافراز بیرون آییم، اظهار کرد: وقتی خالق هستی و مدبر عالم خداست، خواهیم فهمید همه چیز حکیمانه بوده و این انسان باید خود را به درستی بشناسد تا با شناخت خود به معرفت خداوند نائل آید.

وی با بیان اینکه همه انسان با همه قدرت ها و ثروت ها از دنیا خواهد رفت و این مجالس درس عبرت است، ادامه داد: خداوند فرموده «هر انسان و هر نفسی، جن و نباتات خواهند مرد و در پیشگاه خداوند حاضر خواهند شد، اما کسانی سرافراز خواهند بود که خداوند را فهمیدند».

آیت الله حسینی با بیان اینکه همه به سوی خدا خواهیم رفت و باید پاسخگوی اعمال خویش باشیم، یادآور شد: آنچه که سبب می شود پرونده انسان مقبول باشد، اعمال و رفتار درست انسان است.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه فرشتگان بعد از مرگ انسان از کتاب آسمانی، پیامبر و قبله انسان سوال خواهند کرد، افزود: روز قیامت که روز نهایی است، از چهار چیز سوال می شود از عمر وی که در چه راهی سپری شده و کدام مسیر بوده سوال خواهد شد، از جوانی و دوران او سوال خواهند کرد، از نماز انسان سوال می کنند و در این شرایط برخی مواقع انسان احساس خطر می کنند؛ بنابراین انسان باید خود و اهل خود را به نماز هدایت کند.

وی با بیان اینکه در روز قیامت از مال و ثروت انسان سوال می کنند، گفت: انسان از امانتی مانند بیت المال که در اختیار دارد سوال می کنند.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه برخی زندگی و مال آنها در راه حرام است و آنها زندگی را باخته اند، گفت: انسان باید در برابر وسوسه های نفسانی صبور باشد و در برابر حجمه هایی که به ارزش های دینی می شود مقاومت کند.  

بنابراین گزارش؛ مراسم تشییع و خاکسپاری مرحومه «سیده مریم حسینی» همسر سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد پنجشنبه (25 آذر ماه) در حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) شیراز مرکز استان فارس با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان، شخصیت‌ها و چهره‌های مختلف مذهبی و اجتماعی برگزار شد.

همچنین مراسم گرامی داشت آن مرحومه روز جمعه (26 آذر ماه) ساعت 9 صبح در مسجد فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) واقع در بلوار گلستان گچساران برگزار شد.

مراسم همسر استاندار در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز عصر امروز یکشنبه (28 آذر ماه) ساعت 14 الی 16 و 30 دقیقه در مسجد فاطمه الزهرا (س) محمود آباد یاسوج برگزار شد.

همچنین مهدی‌ روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، حجت‌الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، سید ناصر حسینی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت، سید قدرت حسینی‌بحرینی نماینده اسبق گچساران و باشت، مدیران‌کل استان و جمعی از کارکنان ادارات و قشرهای مختلف مردمی نیز در این مراسم حضور داشتند.

 
 
 
 
 
کد خبر 1128727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha