برگزاری مراسم دهه فاطمیه  بسیارحائز اهمیت است

حجت الاسلام اجرایی، گفت: برگزاری دهه فاطمیه و هم چنین شروع ایام فاطمیه برای مسلمانان به ویژه شیعیان و دوستداران خاندان اهل بیت پیامبر بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام حسین اجرایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:حضرت زهرا (س) به عنوان یک بانوی تاثیر گذار در حوادث ابتدای اسلام و اولین شخص در دفاع از ولایت حضرت علی(ع) در تاریخ اسلام است.

 

امام جمعه هرسین افزود: هدف از اجرای ویژه برنامه های فاطمیه در ایام شهادت حضرت زهرا(س)، تاثیری گذاری مستقیم و غیر مستقیم بر عموم مخاطبان خود در همه گروه های سنی است.

 

وی خاطر نشان کرد: حضرت زهرا(س) از تمام ظرفیت خویش برای نصرت و یاری جبهه حق استفاده کرده و  افراد را به تفکر و اندیشه وادار کرد و در این راه اثبات کرد که باید با تمام ظرفیت از حق و حقیقت دفاع کرد.

 

حجت الاسلام اجرایی با اشاره به برنامه ها ایام فاطمیه در شهرستان هرسین تصریح کرد: برنامه‌های ایام فاطمیه در شهرستان هرسین با حضور هیئت‌های مختلف اقدام به برگزاری مجالس متنوع روضه خوانی و مراسم عزاداری برگزار می شود.

 

امام جمعه هرسین گفت: همزمان با آغاز دهه  اول فاطمیه  تا پایان دهه دوم فاطمیه مراسمی با حضور مهمانان  در بیت امام جمعه شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار  خواهد شد.

 

وی افزود: علاوه بر فعالیت ذاکرین اهل بیت (ع)، سیاه‌پوش کردن شهر و محلات، پویش روضه‌های خانگی،ایستگاه‌های صلواتی، مسابقات فرهنگی، توزیع نذرها، نصب پرچم و پلاکارد و بنر از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این ایام است.

 

کد خبر 1128736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha