عمر ناوگان راهداری گیلان۲۲سال است

مرادی با بیان اینکه راهداری گیلان ۶۴ نقطه پرحادثه را با هماهنگی پلیس احصاء و به سازمان راهداری کشور اعلام کرده است گفت: تا پایان دی ماه امسال هشت نقطه پس از رفع ایرادات و ایمن‌سازی در محدوده شرق گیلان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «فریبرز مرادی» شامگاه یکشنبه (28 آذر) در گفت‌وگوی خبری توسعه حمل و نقل جاده‌ای را از مهم‌ترین الزامات و شاخص‌های توسعه اقتصادی و رفاه عمومی خواند و اظهار داشت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در کنار بهبود خدمات حمل و نقل با نگهداری، بهسازی و ایمن سازی راه‌ها نقش مهمی در توسعه حمل و نقل، کاهش تصادفات و مدیریت راه‌ها دارد.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه طرح و عملیات زمستانه راهداری از اول آذر امسال شروع شده است عنوان کرد: 60 اکیپ راهداری، 57 اکیپ عملیاتی، 359 دستگاه انواع ماشین آلات راهداری، 542 راهدار، 57 راهدارخانه ثابت و 18 راهدارخانه سیار در این طرح مشارکت دارند.

 

مرادی در پاسخ به این پرسش که اگر امسال گیلان زمستان سختی داشته باشد آیا تجهیزات موجود جوابگوی نیازهای آن است ابراز داشت: عمر میانگین ناوگان راهداری گیلان بالای 22 سال است و در جلسه کمیته بحران استانداری این موضوع مطرح شد و تاکید بر این هست که باتوجه به وضعیت راه‌های استان و درجه‌بندی آن‌ها نسبت به مدیریت ماشین‌آلات اقدام کنیم.

 

وی با بیان اینکه اگر گیلان با بحران برف سال 98 مواجه و تمام استان درگیر شود برای بازنگهداشتن تمام راه‌ها مشکل داریم تصریح کرد: این موضوع در ستاد مدیریت بحران استان گیلان مطرح شد و ما از دهیاران برای کمک به بازگشایی راه‌ها کمک خواستیم و سعی کردیم بدین ترتیب حوزه جغرافیایی را ملاک قرار ندهیم همچنین با استان‌های اردبیل و قزوین هم هماهنگی‌هایی انجام دادیم.

 

*اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در ناوگان حمل و نقل عمومی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در ناوگان حمل و نقل عمومی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حال حاضر وقتی مسافری به شرکت حمل و نقل خدمات مراجعه می‌کند بر اساس کد ملی وضعیت مسافر رصد می‌شود و اگر مشکل داشته باشد متصدیان از ارائه خدمات به او معذورند.

 

مرادی ایمن‌سازی و اصلاح نقاط پرحادثه را از اقدامات راهداری که امکان استفاده از سطح جاده‌ها را برای کاربران جاده‌ای فراهم می‌کند ذکر کرد و اظهار داشت: راهداری گیلان 64 نقطه پرحادثه را با هماهنگی پلیس احصاء و به سازمان راهداری کشور اعلام کرده است تا بر اساس اعتبارات سالانه و اولویت بندی نسبت به ایمن سازی آن‌ها اقدام شود.

 

وی با بیان اینکه در سال 1400 اصلاح 17 نقطه پرخطر و پرتصادف در طول جاده‌های استان گیلان در دستور کار راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفت اظهار داشت: تا پایان دی ماه امسال 8 نقطه پس از رفع ایرادات و ایمن‌سازی در محدوده شرق گیلان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و مابقی هم تا پایان سال مالی انجام می‌شود.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان انجام 940 کیلومتر خط‌کشی راه‌ها، نصب 560 عنوان علائم انتظامی و اخطاری، حفظ و نگهداری 217 کیلومتر روشنایی محورها را از دیگر اقدامات این دستگاه در سال 1400 اعلام کرد و افزود:‌ برای روشنایی نقاط مورد نیاز در 10 نقطه دیگر از محورهای مواصلاتی گیلان اقدامات لازم در دست انجام است.

 

* آسفالت بیش از پنج هزار و 300 کیلومتر از راه‌های روستایی استان گیلان 

مرادی از وجود 9 هزار و 273 کیلومتر راه‌روستایی در گیلان که 57.77 درصد آن در روستاهای بالای 20 خانوار آسفالته است سخن گفت و اضافه کرد: طبق اعتبارات ذیل طرح توسعه و تکمیل راه‌های روستایی معادل 203 میلیارد تومان از این محل برای راه‌های روستایی در نظر گرفته شده که موافقت نامه‌های آن هم با سازمان برنامه و بودجه گیلان مبادله شد و هم‌اینک هم در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

 

وی با تاکید بر اینکه بیش از پنج هزار و 300 کیلومتر از راه‌های روستایی استان گیلان آسفالت شده‌اند اظهار داشت: با توجه به اعتباراتی که اشاره شد شامل مبالغ طرح توسعه و تکمیل راه‌های روستایی و  اعتبارات ابلاغی کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرشتان‌ها امیدواریم با اعتباری معادل 360 میلیارد تومان تا پایان سال مالی در زمینه راه‌های روستایی و فرعی گیلان اقدامات لازم را انجام دهیم.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان فعالیت هشت هزار و 345 دستگاه انواع ماشین‌آلات حمل و نقل در حوزه این اداره کل را متذکر شد و عنوان کرد: از این تعداد حدود هزار و 609 واحد در بخش مسافر و پنج هزار و 736 دستگاه هم در بخش کالا فعالند همچنین در استان 136 دستگاه اتوبوس، 649 دستگاه مینی‌بوس و هزار و 824 دستگاه سواری مشغول فعالیت هستند.

 

مرادی کارنامه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در حوزه نوسازی ناوگان را برشمرد و تصریح کرد: عمر میانگین اتوبوس‌های کشور 12.38 درصد و عمر میانگین اتوبوس‌های گیلان 10.41 درصد است بنابراین وضعیت استان در این حوزه مطلوب‌تر از کل کشور برآورد می‌شود همچنین عمر متوسط مینی‌بوس در گیلان 30 سال و میانگین کشوری 23 سال است که نوسازی آن باید در دستور کار قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه راهداری در حوزه ارتقاء مهارت و توانمندی رانندگان حمل و نقل جاده‌ای، فرهنگ سازی و آموزش هم ورود کرده است خاطرنشان کرد: بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی و شرکت در آزمونی که به صورت سراسری برگزار می‌شود در صورت قبولی در آزمون کارت هوشمند رانندگان حرفه‌ای برای متقاضیان صادر می‌شود.

 

 

 

کد خبر 1128783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha