۶۰ هزار کودک در قزوین مشمول طرح غربالگری بینایی می شوند

غلامرضایی گفت: ۶۰ هزار کودک سه تا ۶ سال در قزوین مشمول طرح غربالگری بینایی می شوند که تاکنون ۴۵ هزار کودک در این طرح مورد سنجش قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «زهرا غلامرضایی» شب گذشته (28 آذر) در گفتگوی خبری شبکه قزوین بیان کرد: طرح غربالگری بینایی برای کودکان سه تا 6 سال اجرا می شود که در استان قزوین 60 هزار کودک مشمول این طرح می شوند و در مراکز مثبت زندگی این خدمت به کودکان ارائه می شود.

 

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان قزوین ادامه داد: در 2 سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا، در طول سال طرح را انجام می دهیم و امسال هم به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پیشگیری از جمعیت زیاد در پایگاه ها، طرح غربالگری بینایی تا 15 اسفند ماه تمدید شده است.

 

وی عنوان کرد: تاکنون بالغ بر 45 هزار کودک مشمول این طرح مورد سنجش قرار گرفته اند و ان شاالله تا پایان نیمه دوم اسفند ماه مابقی کودکان هم در این طرح سنجش می شوند و در حال حاضر 54 مرکز مثبت زندگی و 10 پایگاه سیار در این طرح ارائه خدمت دارند.

 

غلامرضایی خاطر نشان کرد: با توجه به سنجش کودکان در این طرح، 2 هزار و 700 کودک سه تا 6 سال دارای اختلال بینایی از جمله تنبلی چشم شناسایی شدند که با پیگیری مددکاران به متخصصان ارجاع داده شدند.

 

وی یادآور شد: چنانچه خانواده هایی توان پرداخت هزینه های درمانی را نداشته باشند، سازمان بهزیستی از این خانواده ها حمایت می کند.

کد خبر 1128785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha