کسب ۱۴ هزار امتیاز توسط کانون شهید حججی بیرجند در طرح ملی فهما

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید حججی بیرجند از کسب ۱۴ هزار و ۵۰۰ امتیاز در سومین رویداد ملی فهما خبر داد.

«مریم نذری» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: در حال حاضر کانون شهید حججی از نظر میزان امتیاز کسب شده در سومین رویداد ملی فهما، در سطح شهرستان بیرجند اول است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید حججی بیرجند امتیاز کسب شده کانون را در رواق‌های مختلف سومین رویداد ملی فهما ۱۴ هزار و ۵۰۰ امتیاز تا به امروز (۲۹ آذر) اعلام کرد و گفت: راه اندازی گروه سرود «یاوران ولایت»، تولید دو اثر فیلم موبایلی «داستان حسنک» و «هد هد» از کتب فارسی مقطع ابتدایی، تولید ۲ اثر چند رسانه‌ای ویژه ماه مبارک رمضان و دهه فاطمیه از جمله برنامه‌های کانون است.

 

به گفته وی، همچنین ۲۶ نفر از اعضای کانون شهید حججی بیرجند در مسابقات کتابخوانی «پیاده تا کربلا، هدهد سفید، همرزمان امام حسین علیه السلام، اندیشه اسلامی، صعود چهل ساله» موفق به کسب رتبه قبولی شده‌اند.

 

نذری ثبت خدمات کانونی (خدماتی که به دیگر کانون‌ها ارائه می‌شود) را در دو رشته حوله بافی و خیاطی یادآور شد و گفت: در پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدها متان خراسان جنوبی، ۲۵ نفر از اعضای کانون در رشته‌های «اذان و اقامه و مفاهیم» شرکت کرده‌اند.

 

وی از ارسال طرح پیشنهادی «قالیبافی» به عنوان یکی از طرح های بومی منطقه‌ای سحاب به ستاد فهمای کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد این طرح با حمایت مالی ستاد مرکز به مرحله اجرا درآید.

 

این مدیر کانون فرهنگی هنری شهید حججی بیرجند همچنین از کسب نمره قبولی توسط ۳۲ نفر از اعضای کانون در آزمون‌های دوره های آموزشی «ترنم فهما، طرح نویسی، یاریگران زندگی، کتابداری (مجموعه سازی)، آموزش شعر و داستان نویسی، کارآفرینی، سواد رسانه‌ای، قرآن- امید زندگی، کوثر رسالت، سفیران اجتماعی‌، هنرهای تجسمی، فناوری» نیز خبر داد.

 

نذری ثبت آثار در حوزه فیلم و نویسندگی در سایت بچه‌های مسجد، برگزاری جلسات سنتی نهج‌البلاغه خوانی، صحیفه خوانی و قرآن خوانی، شرکت در طرح «صدای کتاب»، برگزاری جلسات نقد و بررسی فیلم و نمایش، برگزاری محفل ادبی، اجرای طرح تلاوت نور، ثبت ۳۰ خبر در پرتال بچه‌های مسجد، ایجاد کسب و کار فرهنگی «خیاطی»، فهرست نویسی کتب موجود در کتابخانه،‌ برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی، عضویت ۱۸ عضو جدید در سال جاری، اجرای ۱۰ مرحله از طرح شنبه‌های با کتاب و سه شنبه های تکریم را از دیگر برنامه‌های ثبت شده در سومین رویداد ملی فهما اعلام کرد.

 

وی اظهار امیدواری کرد: برای تشویق اعضای کانون در دهه فجر امسال، علاوه بر برگزاری نشست‌های بصیرتی و نمایشگاه عکس، اردوی خانوادگی به مشهد مقدس در دستور کار قرار دارد.

 

 

 

 

کد خبر 1128823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha