اعمال افزایش گازبهای ۴۰ تا ۲۰۱ درصدی برای مشترکان پرمصرف استان فارس

حسینی گفت: برای مشترکان خانگی پر مصرف گاز طبیعی در استان فارس افزایش گازبهای ۴۰ تا ۲۰۱ درصدی اعمال می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «غلامعباس حسینی»، امروز (دوشنبه 29 آذر) از افزایش گازبها برای مشترکان پر مصرف در استان فارس خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: 76 درصد مصرف کنندگان در شمار سه پله اول مصرف کنندگان گاز قرار دارند و اضافه پرداختی ندارند اما مشترکان پرمصرفی که در پله چهار تا 12 قرار می گیرند، افزایش گازبها اعمال می شود.

مدیرعامل شرکت گاز فارس افزود: مصرف گاز بیش از پله چهارم اعمال 40 درصدی به هزینه مشترکین گاز را در پی دارد و مصرف کنندگان پله 11 و 12 بدمصرف ‌ترین مشترکین هستند که به ترتیب شاهد اعمال  98  و 201 درصدی افزایش گازبها خواهند بود.

وی اضافه کرد: تعرفه های جدید با هدف مصرف صحیح انرژی گاز در کشور اعمال شده اند و صرفا رعایت نکردن دمای استاندارد دلیل افزایش مصرف قیمت گاز نیست و متراژ منزل و روشن بودن وسایل گاز سوز در قسمت‌های غیر ضروری نیز تاثیرگذار است.

حسینی با اشاره به انجام اقدامات لازم برای کاهش مصرف گاز خانگی بیان کرد: نصب پنجره های 2 جداره، استفاده از پرده‌ های ضخیم، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق ‌های بدون استفاده، نصب درزگیر در پنجره ها و درها، بستن خروجی کانال های کولر، استفاده نکردن از شومینه به دلیل بازدهی و ایمنی پایین از ساده ‌ترین راهکار‌های صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی است.

وی ادامه داد: مصرف بی رویه گاز در بخش خانگی، باعث محدودیت و قطع جریان گاز در بخش صنعتی و نیروگاهی و کاهش رونق اقتصادی می شود.

حسینی اعلام کرد: مشترکان گاز استان فارس با مراجعه به پایگاه اینترنتیwww.nigc-fars.ir و درج شماره اشتراک خود می توانند میزان مصرف گاز خود را مشاهده کنند.

کد خبر 1128832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha