تشکیل جلسات بدون مصوبه و نتیجه دردی از مردم دوا نمی‌کند

استاندار کردستان گفت: تشکیل جلسه برای ارائه گزارش بدون هیچ نتیجه‌ و بازخوردی فقط اتلاف وقت است و دردی از مردم دوا نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در جلسه ایمنی راههای استان با تبریک هفته حمل و نقل و راهداری اظهار کرد: بخش عمده‌ای از اقتصاد دنیا و کشور بر عهده بخش حمل و نقل و راهداران است.

 

وی با تاکید بر اجرای صد درصدی مصوبات جلسات گفت: باید نتایج جلسات مشخص شود و از زمان برگزاری جلسات به بهترین نحو استفاده شود چرا که تشکیل جلسه برای ارائه گزارش بدون هیچ نتیجه‌ و بازخوردی فقط اتلاف وقت است و دردی از مردم دوا نمی‌کند.

 

استاندار کردستان اعلام کرد: از همه کارگروه‌ها و جلسات در خواست می‌شود مصوبات جلسات خود را به موقع اجرا کنند.

 

زارعی کوشا با تاکید بر کاهش فوتی‌های ناشی از تصادفات، تصریح کرد: به واسطه کرونا ترددها کمتر بوده است اما باید دید که آیا تصادفات به میزان ترددها نیز کاهش یافته است.

 

وی با بیان اینکه آموزش مولفه‌ای اثرگذار در فرهنگسازی است، افزود: در دنیا به این مقوله در همه زمینه‌ها توجه می‌شود و در این راستا باید از تمام ظرفیت‌ها از جمله صدا و سیما و سایر رسانه‌ها، روحانیون و ماموستاها برای نهادینه کردن فرهنگ رعایت ایمنی در رانندگی به منظور کاهش تصادفات جاده‌ای استفاده شود.

 

 

استاندار کردستان تصریح کرد: از جلسات بعدی اولویت جلسات پرداختن به مصوبات اجرا نشده و بررسی دلایل آن باشد.

 

زارعی کوشا اضافه کرد: ارائه گزارش‌های ناقص از هیچ ارگانی قابل قبول نیست و هر مجموعه‌ و دستگاهی باید مصوبات جلسات خود را پیگیری کنند.

 

مرز باشماق مرز باید به لحاظ اعتباری مورد توجه قرار گیرد

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این جلسه، گفت: مرز رسمی باشماق مریوان دومین مرز رسمی (تجاری) کشور است به همان اندازه که اهمیت دارد باید کمک اعتباری خارج از اعتبارات مصوب استان هم دریافت کند.

 

شهرام ملکی اظهار داشت: جاده صلوات آباد، ورودی و معرف استان است، اقدامات خوبی در این مسیر انجام شده اما ایجاد استخر شن برای جلوگیری از واژگونی کامیون‌ها در زمان وقوع حادثه یا ورود آن به داخل روستا، بسیار ضروری است.

 

وی با اشاره به اینکه ۳۳۰ کیلومتر از مسیر کوریدور شمال جنوب در کردستان قرار دارد، خاطرنشان کرد: قطعات باید تعیین تکلیف شود و اگر پیمانکاران قادر به ادامه کار نیستند، پیمانکار جدید تعیین شود. 

 

ملکی گفت: در حوزه راه و حمل و نقل استان، یک عقب‌ماندگی تاریخی داریم که برای سرعت دادن به کارها لازم است هم این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم و هم اجرای پروژه‌های در دست اقدام را تسریع کنیم. 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، یادآور شد: اگر اعتقاد داریم کردستان یک استان گردشگریست، باید مسیرهای تردد را مهیا کنیم.

 

 

بدون آنتن‌دهی در مسیر جدید سنندج مریوان، دوربین‌های ثبت تخلف فاقد کارایی خواهد بود

 

محمد راشد مدرس گرجی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه با افزایش تصادفات جاده‌ای در استان روبرو هستیم، اظهار کرد: ۱۴ دوربین ثبت تخلف را در استان نصب کرده‌ایم.

 

وی افزود: سن ناوگان اتوبوس‌های بین شهری استان مطلوب است اما در زمینه ناوگان مینی بوس در استان نیاز به نوسازی است.

 

مدرس گرجی ارزش راههای استان را ده هزار میلیارد تومان برشمرد و خاطر نشان کرد: وظایف همه دستگاهها به تفکیک برای آموزش، ایمنی و غیره تا یکماه آینده تهیه و آماده خواهد شد.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اضافه کرد: آنتن‌دهی تلفن همراه در مسیر جدید سنندج مریوان باید مورد توجه قرار گیرد چرا که بدون آنتن‌دهی، دوربین‌های ثبت تخلف نیز در این راستا فاقد کارایی خواهد شد.

 

به ازای هر یکصد کیلومتر راه در کردستان ۱۷ کیلومتر بزرگراه در استان وجود دارد

 

رئیس اداره ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان نیز در این جلسه گزارشی از راههای ایمنی استان ارائه داد و اظهار کرد: به ازای هر یکصد کیلومتر راه در استان ۱۷ کیلومتر بزرگراه در استان داریم که کردستان به این لحاظ رتبه ۲۲ کشور را به خود اختصاص داده است.

 

وی افزود: ۱۹ راهدار خانه، ۱۳۷ ماشین‌آلات سنگین و ۱۸ تجهیزات راهداری در استان مشغول ارائه خدمات هستند.

 

رئیس اداره ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: کردستان به ازای هر هزار کیلومتر ۰.۷ درصد پاسگاه دارد که هنوز به یک هم نرسیده است.

 

وی عوامل انسانی، وسیله نقلیه، راه، کنترلی و عامل محیطی را از عوامل اصلی علل تصادفات دانست و گفت: نیاز است با آموزش و فرهنگسازی در بخش عوامل انسانی، ایمنی سازی محدوده‌های کارگاه‌های جاده‌ای در بخش راه، لزوم پیگیری در راستای ناوگان فرسوده در بخش عامل وسیله نقلیه و. حضور پلیس و سایر دستگاههای امداد رسانه در نقاط مستعد حادثه در بخش عامل کنترلی باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد کاهش تصادفات در کردستان باشیم.

 

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز در این جلسه در خصوص وضعیت جاده و گردنه صلوات‌آباد سنندج اظهار کرد: هفت میلیارد تومان تاکنون برای گردنه صلوات‌آباد اختصاص یافته است و ارتقای ایمنی گردنه صلوات‌آباد نیازمند افزایش اعتبارات است.

کد خبر 1128917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha