بهره برداری از کتابخانه عمومی فرهنگ روستای آقداش خنداب

کتابخانه عمومی فرهنگ روستای آقداش شهرستان خنداب با حضور مسئولان استان مرکزی، به بهره برداری رسید.

به گزارش گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «عباس دانشی » در این مراسم ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، گفت: این فرهنگ باید در جای جای ایران اسلامی نهادینه شود، شهر و روستا فرقی ندارد همگان باید این فرهنگ را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه(س) افزود: همه ما وظیفه داریم در راه ترویج دین و مبانی اسلام خدمت کنیم و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از مهمترین امور در این زمینه است.

 

وی کتاب را معجزه دین اسلام و متعلق به مسلمانان دانست و بیان کرد: با وجود کتب ارزشمندی همچون قرآن کریم، نهج البلاغه، نهج الفصاحه و ... همچنین افتخارات تاریخی مان در حوزه کتاب و کتابخانه‌ها، باید همچون گذشته در دنیا سرآمد شویم و امیدوارم تا افق ۱۴۰۴ وضعیت کتاب و کتابخوانی در کشور بهبود یابد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: این کتابخانه زمینه‌ساز رشد جوانان و بهره‌مندی آنها از کتاب و امکانات مطالعاتی در این روستا خواهد شد و تلاش می‌کنیم نسل جوان و نوجوان بیش از پیش با کتاب مأنوس شوند.

بهره گیری از ظرفیت کتابخانه‌ها برای تقویت بنیه علمی و تولید فکر در سطح جامعه  

 

فرماندار شهرستان خنداب نیز در این مراسم با اشاره به اینکه  خنداب یکی ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور است، افزود: برای رسیدن به وضعیت مطلوب نیازمند توجه بیشتر مسئولان و خیران به این شهرستان فرهنگ دوست هستیم.

 

«حسن خزایی پور» با بیان اینکه کتابخانه های عمومی از پایگاه‌های مهم فرهنگی در تربیت نسل آینده هستند، ادامه داد: برای تقویت بنیه علمی و تولید فکر در سطح جامعه می توانیم از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی بهره مند شویم.

 

این مقام مسئول ضمن قدردانی از اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: کتابخانه عمومی فرهنگ روستای آقداش در کمتر از ۲۰ روز آماده بهره برداری شد که این کار بسیار ارزشمندی است.

کد خبر 1128943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha