هدایت وقف به سمت اشتغالزایی و پروژه های نوین ضروری است

محمدبیگی گفت: هدایت وقف به سمت اشتغالزایی، پروژه های نوین، صنایع، حل مشکل بیکاری جوانان و جوانی جمعیت ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فاطمه محمدبیگی» در دیدار مجمع نمایندگان استان قزوین با حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور که امروز (دوشنبه ۲۹ آذر) در سازمان اوقاف برگزار شد، بیان کرد: وقف می تواند در پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و معنوی پیشران باشد و وقف نظام پیشرفته ای برای توسعه کشور است.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هزار سال قبل از اینکه نظام بانکی امروزی ظهور و بروز یابد، نظام پیشرفته وقف در اسلام موجب شد مسلمانان پیشرفت های ویژه ای داشته باشند ولی نیازمندیم وقف را به روز رسانی و علمی کرده و در دایره نیازهای روز تعریف کنیم.

 

وی عنوان کرد: لازم است فیلم هایی برای حوزه وقف ساخته شود زیرا بسیار اثرگذار خواهد بود و این امر سبب شده مردم به وقف این سنت حسنه روی آورند.

 

محمدبیگی تأکید کرد: نسل جدید یا وقف را نمی شناسند و یا تقابل دارند و لازم است در این خصوص فکری شود.

 

وی اعلام کرد: بحث هدایت وقف بسیار اهمیت دارد، هدایت وقف به سمت اشتغالزایی، پروژه های نوین، صنایع، حل مشکل بیکاری جوانان و جوانی جمعیت ضروری است و خواهشمندیم با توجه به اینکه برای اجرای قانون جوانی جمعیت مبلغ بالایی نیاز است برای حمایت از بحث فرزندآوری، فرزند پروری و مسکن جوانان دستورات ویژه ای داشته باشید.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: موضوع دیگری که وجود دارد پروژه های بزرگ استان قزوین است، امامزاده حسین (ع) فرزند عزیز علی بن موسی الرضا (ع) و چهارمین امامزاده بلافصل در کشور است و این آستان مقدس محصور در بافت فرسوده ای است و استانداری، شهرداری و دولت پولی ندارد این پروژه عظیم را اجرایی کنند خواهمشندیم برای این پروژه بازسازی بودجه ویژه ای گذاشته شود.

 

وی تصریح کرد: طرح بزرگ چشمه نور پروژه دیگری در استان است که ۲۷ رشته علمی در این طرح می تواند ایجاد شود و ۲ هزار دانشمند می توانند در این پروژه فعالیت کنند و مقرر بود این پروژه تا سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد که ۱۰ سال است این پروژه زمین مانده و ۳ هزار میلیارد تومان هزینه ساخت این پروژه است و بزرگترین پروژه علمی است و خواهشمندیم سازمان اوقاف در اجرای این پروژه مشارکت کند.

 

محمدبیگی افزود: بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی پروژه دیگری است که ناتمام مانده و سرانه تخت در کشور کمتر از میانگین است و خواهشمندیم در این پروژه، اوقاف مشارکت داشته باشد.

 

وی گفت: در بسیاری از مناطق استان نظیر محمودآباد، رشتقون و شهر صنعتی البرز به دلیل اوقافی بودن، عدم استقبال سرمایه گذاران را داریم که خواهشمندیم بحث افراز و بحث تبدیل به احسن را با مجلس شورای اسلامی دنبال کنید.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: از سازمان اوقاف می خواهیم بودجه ویژه ای برای استان ما برای کمک به نیازمندان از طریق گروه های جهادی اختصاص دهد.

 

کد خبر 1128947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha