اولویت پژوهش ها ایجاد اشتغال و کارآفرینی باشد

شفیعیان گفت: اولویت پژوهش های دانشگاهی باید بر مبنای ایجاد اشتغال و کار آفرینی قرار داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «مهدی شفیعیان»، امروز (دوشنبه ۲۹ آذر) در همایش تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و پژوهشی شهرستان جهرم گفت: پژوهش در دانشگاه‌ها و مراکز علمی باید مزیت محور، اولویت محور و نیاز محور باشد و بر پایه مولفه‌ هایی که هم اکنون برای توسعه کشور نیاز است، انجام شود.

 

فرماندار ویژه جهرم با اشاره به اینکه دانشگاهیان باید کمک کنند تا این سند به گفتمان غالب تبدیل شود، افزود: اسناد بالا دستی زیادی در کشور وجود دارد و سال‌ها برای آنها زحمت کشیده شده اما متاسفانه برخی از آنها آرشیو و در جامعه عینیت و تحقق پیدا نکرده است.

 

شفیعیان تاکید کرد: برای تحقق اهداف مدنظر اقتصادی و رشد و توسعه، دانشگاه با دستگاه های اجرایی باید پیوند و ارتباط قوی با یکدیگر داشته باشند.

 

وی ادامه داد: در این میان باید از ظرفیت عظیم علمی و پژوهشی دانشگاه ها به خوبی استفاده کرد تا بتوان چاره اندیشی کرد.

 

فرماندار ویژه شهرستان جهرم خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت و تعدد دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان، مراکز علمی شهرستان همچنین طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، می بایست اولویت پژوهش ها را بر مبنای ایجاد اشتغال و کار آفرینی قرار دهیم.

 

شفیعیان اظهار داشت:  دانشگاه ها کمک های شایانی در حوزه اقتصاد مقاومتی و کاهش آسیب های اجتماعی و بحران آب کرده اند که لازم است این دو مقوله را با جدیت بیشتری ادامه دهند.

 

وی در پایان با بیان اینکه تحقیق و پژوهش مهمترین عامل دستیابی به توسعه پایدار است، از دانشگاه ها خواست تا با کمک شرکت های دانش بنیان  ارتباط بین صنعت و دانشگاه را برقرار کنند.

کد خبر 1128964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha