نظارت بر قیمت کالاهای اساسی با جدیت پیگیری می‌شود

فتوحی با اشاره به اقدامات نظارتی در بحث قیمت کالاهای اساسی در استان خوزستان گفت: جهت خرید شب یلدا نیز نظارت‌ها به صورت کامل و ویژه‌ای صورت می‌گیرد و مواد پروتئینی، غذایی و آجیل نیز با قیمت کارشناسی و مصوب به میزان کافی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «آقارضا فتوحی» امروز (دوشنبه 29 آذر) در پایان نشست تنظیم بازار، پیرامون آخرین وضعیت مرغ، نان و شب یلدا اظهار کرد: یکی از موضوعات اسایسی که باید به صورت هفتگی و حتی برخی موارد روزانه بررسی شود، بحث تنظیم بازار است و همه دستگاه‌هایی اجرایی، ناظر و متولی که به نوعی وضعیت بازار را رصد و پایش می‌کنند در این جلسه حضور دارند و اطلاعات لازم و نظرات کارشناسی، تخصصی و فنی دستگاه‌ها ارائه و عملیاتی می‌شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان افزود: یکی از موضوعات اساسی بحث مرغ است که در سطح استان با توجه به جوجه‌ریزی‌هایی که در آذرماه اتفاق افتاده، در ماه‌های آینده کمبود مرغ نخواهیم داشت و حتی شاید بتوانیم ذخیره‌سازی هم داشته باشیم.

 

وی اضافه کرد: تاکید ما بر این است صنوفی که متولی نظارت هستند و صنف‌های تخصصی همچون صنف کشتارگاه‌ها، نانوایان، خاروبارفروشان و ... باید نظارت‌ها را به  صورت ویژه دنبال کنند و با وجود اینکه بخش خصوصی هستند اما باید پاسخگو هم باشند؛ بنابراین موضوع رصد کردن فروشگاه‌های بزرگ و کوچک بر عهده این اصناف است که باید پیگیری کنند تا در برخی موارد شاهد افزایش قیمت‌ها بدون دلیل غیرموجه نباشیم.

 

فتوحی با بیان اینکه قیمت نان، کشتارگاه‌ها و مرغ باید در دستور کار کارشناسی قرار بگیرد تصریح کرد: ما نباید به دنبال این باشیم که قیمت‌ها پایین باشد ولی از سوی دیگر کم‌فروشی انجام شود بلکه باید کار کنیم که نه تولیدکننده و نه مصرف‌کننده ضرر نکنند و کالا با قیمت مناسب به دستش برسد.

 

وی خاطر نشان کرد: بنابراین دستگاه‌های اجرایی را موظف کردیم که این زنجیره را کامل از تولید تا مصرف و حتی زنجیره حد واسط که واسط تولید تا مصرف هستند را رصد و پیگیری کنند تا شاهد خدمات بیشتری به مردم خوزستان باشیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان به اقدامات نظارتی جهت خرید شب یلدا اشاره کرد و یاد آور شد: خوشبختانه طبق گزارشی که اصناف داده‌اند در بحث مواد پروتئینی همچون مرغ مشکلی نداریم و به فراوانی و با همان قیمت کارشناسی و مصوب موجود است، در بحث سایر محصولات هم مواد غذایی و پروئینی و آجیل هم مشکلی وجود ندارد و نظارت کامل و ویژه‌ای صورت می‌گیرد.

 

کد خبر 1128967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha