اشتغالزایی و ارائه خدمات بانکی در مناطق کمتر برخوردار از اهداف پست بانک است

امیری با بیان اینکه پست بانک ایران بانک تخصصی و توسعه ای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است، گفت: اشتغالزایی و ارائه خدمات در مناطق روستایی و کمتر برخوردار از اهداف و رویکردهای مهم پست بانک است.

«فردین امیری» در گفت و گو باخبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: پست بانک در 106  باجه بانکی روستایی خدمات نوین بانکی را در روستاهای استان لرستان ارائه می دهد.

 

مدیرکل پست بانک استان لرستان افزود: کل منابع بانک از سال 97 تا پایان آبان‌ماه با رشد 242 درصدی به 359 هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است. و منابع استان در بازه زمانی مذکور با رشد 410 درصدی به مبلغ 3000 میلیارد ریال افزایش یافته است.

 

وی بیان کرد: پست بانک دو وظیفه مهم حاکمیتی را بر عهده دارد؛ نخست اینکه پست بانک ایران بانک تخصصی و توسعه ای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است و دوم وظیفه دارد در مناطق روستایی و کمتر برخوردار خدمات بانکی و مالی ارائه دهد و بر این اساس از سال 97 تا پایان آبان‌ماه گذشته و با هدف اشتغال‌زایی در مناطق روستایی، بیش از 1281 میلیارد ریال تسهیلات به فعالان حوزه روستایی استان پرداخت نموده است.

 

فردین با بیان اینکه کل منابع بانک از سال 97 تا پایان آبان‌ماه با رشد 410 درصدی به 3000 میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: در همین مدت، مانده تسهیلات از 1080 میلیارد ریال به 3416 میلیارد ریال افزایش یافته است که رشد 216 درصدی را نشان می‌دهد و این تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک و در راستای اشتغالزایی و  به بخش های تولیدی پرداخت شده است.

 

امیری؛ پست بانک ایران را گسترده‌ترین بانک کشور اعلام کرد و افزود: نقاط ارتباطی ما با جامعه بسیار زیاد است به صورتی که به جز 403 شعبه در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها، در بیش از پنج هزار و 740 باجه بانکی روستایی که یک بانک تمام عیار در روستا‌ها هستند به مردم خدمات کامل بانکی ارائه می کنیم و در استان علاوه بر 10 شعبه بانک در شهرهای استان ،  106  باجه بانکی روستایی خدمات نوین بانکداری را به عموم مردم ارائه می نمایند.

 

وی ادامه داد: شاغلین باجه‌های بانکی روستایی که از معتمدین و تحصیل کرده های محلی انتخاب می‌شوند، به طور کامل از بخش خصوصی هستند و درآمد قابل توجهی نیز از ارائه خدمات دارند .

 

وی با اشاره به اینکه شش درصد خودپردازهای صنعت بانکداری استان در اختیار پست بانک است، افزود: 85 درصد خودپردازهای بانک در روستاها فعال هستند و وظیفه ما این است که این ابزارهای پرداخت همیشه فعال باشند که هم اکنون این دستگاه‌ها، تنها 49 ساعت در پایان آبان‌ماه از سرویس دهی خارج بوده‌اند.

 

مدیرکل پست بانک استان لرستان، با تاکید بر ارائه خدمات با ابزارهای نوین بانکی در حوزه روستایی گفت: پست بانک با 64 دستگاه خودپرداز، 136 دستگاه پایانه شعب و 2 هزار و 520 دستگاه پایانه فروش در روستاها حضور دارد.

 

وی با اشاره به اینکه تمام خدمات بانکی به صورت کامل در روستاها ارائه می شود، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که پست بانک ایران را از سایر بانک‌ها متمایز می کند، بانکداری عاملی است که بانک‌ها و موسسات خدماتی می توانند با انعقاد تفاهم‌نامه از زیرساخت های بانک در روستاها برای ارائه خدمات خود بهره برداری کنند و در حال حاضر با امضای تفاهم‌نامه با بانک دی، مشتریان این بانک می‌توانند از خدمات بانک خود در شعب و باجه‌های بانکی روستایی بهره مند گردند.

 

امیری، با تاکید بر دستاوردهای پست بانک ایران طی سال گذشته گفت: در ارزیابی سال 1399که بر مبنای شاخص های عملکردی اختصاصی و عمومی سال 98 بود توانستیم برترین بانک دولتی در جشنواره شهید رجایی شناخته شویم، با ارزیابی نشریه The Bankerدر بین بیش از 400 بانک و موسسه جهان اسلام در سال 98 جز 10 بانک برتر شناخته شده‌ایم و در ارزیابی سال 99، در دو شاخص عمومی و اختصاصی جشنواره شهید رجایی در بین سازمان‌های زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری رتبه برتر را کسب کرده‌ایم.

 

وی گفت: پست بانک ایران تنها بانک ایرانی مجری انحصاری خدمات مالی در اتحادیه جهانی پست و اولین و تنها بانک دارای مجوز از بانک مرکزی برای ایجاد باجه‌های بانکی روستایی با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی، در کشور است.

 

مدیر کل پست بانک استان لرستان از رونمایی سه دستاورد و پروژه جدید همزمان با اول دیماه ، بیست و ششمین سالگرد تاسیس بانک توسط دکتر بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران خبر داد و گفت: اقدامات و پروژه‌‌های جدید پست بانک ایران شامل؛ رونمایی از نشان و لوگو جدید، تجهیز ناوگان حمل و نقل مدیریت شعب استان‌ها و گلنگ‌زنی آغاز احداث ساختمان جدید پست بانک ایران از برنامه‌های این روز خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه پست بانک ایران توانسته است با سودآوری و جبران زیان‌دهی چند سال گذشته، جایگاه خود را در بین رقبای بانکی 9 پله ارتقا دهد، خاطرنشان کرد: پست بانک ایران در چند روز گذشته با تصویب افزایش سرمایه در مجمع عمومی فوق‌العاده، گام بزرگی برای تثبیت موفقیت های خود در بازار مالی کشور برداشته است.

 

امیری با بیان اینکه پست بانک ایران با حضور در روستاها، فضای جدیدی را برای فرصت‌های رونق تولید و متنوع در پیش‌روی دارد که هیچ یک از سایر بانکها دارای چنین مجوزی نمی باشند، تصریح کرد: با رویکرد توسعه بانکداری دیجیتال برنامه‌های قابل اجرایی را در سال‌جاری برای حضور در روستاها طراحی کرده‌‌ایم که نیازهای مشتریان را تامین نماید.

کد خبر 1128989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha