لزوم توجه به عبادت در تمامی مراحل زندگی

حجت الاسلام انصاریان عبادت را بسیار مهم دانسته و گفت: عبادت می‌تواند تمام مراحل زندگی انسان را در بر بگیرد، بنابراین انسان آفریده شده تا با عبادت دنیا و آخرت خود را آباد کند.

 

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین انصاریان، استاد حوزه علمیه به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد رسول اکرم (ص) به سخنانی پرداخته و گفت: کل موجودات عالم در عبادت فرمانبردار خداوند هستند ، و هیچ فرمانی را بدون اجازه خداوند انجام نمی‌دهند زیرا نظام هستی دچار فساد و تباهی می شود


 وی ادامه داد: آسمان و زمین بر اساس حق آفریده شده آمد و هیچ حرکت باطلی ندارند اما آفرینش انسان و جن براساس عبادت بوده است تا مانند همه موجودات جهان در مدار عبادت قرار بگیرند و به وسیله عبادت می توان دنیا و آخرت را آباد کرد.

 

وی با استناد به سوره انبیاء گفت : مسئله عبادت بسیار مهم است و همه اولیای و انبیاء الهی از پیشگامان در عبادت بوده اند، تا سر مشق و الگوی بندگان خداوند متعال باشند تا بدینوسیله با الگو قرار دادن پیامبران و اولیای الهی زندگی سالم و سودمندی داشته باشند و بندگان باید در مسیر دینداری قرار بگیرند.


استاد اخلاق ادامه داد: انبیاء الهی در زندگی پر برکتشان هیچ کار خیر و نیکی را از دست نمی دادند و در روز قیامت محصول انجام دادن کار خیر همانا بهشت ابدی است، بنابراین در قیامت عمل مدنظر نمی باشد بلکه مهم محصول اعمال  است.

 


حجت الاسلام انصاریان گفت : عبادت بسیار مهم است وقتی به همه امور دقت کنید مشاهده می کنید که به همه امور  برچسب عبادت زده شده است ، در واقع عبادت می‌تواند تمام شئونات انسان را در بر بگیرد، انسان می تواند از تولد تا مرگ به عبادت خداوند متعال مشغول باشد، بنابراین انسان آفریده شده تا با عبادت هم دنیا و آخرت خود را آباد کند.


وی با استناد به سوره نحل گفت: اگر انسان در حال عبادت باشد هیچ وقت دنبال مال حرام،  چشم چرانی، ظلم و غیره نمی رود بلکه به دنبال انجام کار خیر مانند نماز و زکات و غیره است

 

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به روایتی از رسول اکرم (ص) ادامه داد: فردی که به دنبال معرفت علم و یادگیری باشد، حتی خوابیدنش نیز عبادت است، خواب همه انبیاء الهی و امامان حتی خواب انسان بعد از یادگیری عبادت است و همه پیامبران انسان را به عابد بودن دعوت کرده‌اند.

 

وی در خصوص تشهد که در واقع ۵ حقیقت در آن جلوه گر است ادامه داد: شهادت به وحدانیت خدا که همان توحید است، اشاره می کنند انبیاء الهی اول عابد بودند بعد نبی خداوند شده اند، در واقع هر کاری را که برای رضایت خداوند انجام شود عبادت محسوب می شود.

 


وی در پایان خاطرنشان کرد: آل پیغمبر همان ثقلین و اهل بیت (ع) هستند و افرادی که ولایت را قبول نکرده اند ، در روز قیامت بدون اجازه ولایت نمی توانند از جهنم نجات پیدا کنند ، ملاک بهشت و دوزخ امیر مومنان امام علی (ع) است ، اگر فردی در پرونده اش خبری از امامت و ولایت نباشد  در دوزخ باقی می ماند.

کد خبر 1128995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha