برتری دانش آموزان فارس در دومین دوره جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی کشور

اسماعیلی گفت: دانش آموزان فارس در دومین دوره جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی کشور با کسب ۸۵ مقام کشوری مقام برتر کشور شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «فرهاد اسماعیلی»، امروز (دوشنبه 29 آذر) در آئین اختتامیه دومین دوره جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی کشور که در شیراز برگزار شد، گفت: دانش آموزان فارس مقام نخست دومین دوره جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی کشور را با کسب 85 مقام کشوری از آن خود کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: در این دوره از مسابقات شاهد رشد 11 برابری مشارکت دانش آموزان استان بودیم و بیش از 160 هزار دانش آموز استان فارسی از پایه چهارم تا دوزادهم در این جشنواره شرکت کردند.

وی اضافه کرد: ارتباط خوبی میان پژوهش سراها و مدارس فارس برقرار است که موجب تشویق دانش آموزان برای شرکت در این مسابقات شده است.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم حرکت به سمت ایجاد مدارس پژوهنده عنوان کرد: فعالیت این مدارس موجب استفاده درست از ظرفیت های فکری دانش آموزان جامعه خواهد شد.

وی ادامه داد: دانش آموزان مستعد پژوهش سرایی نباید به حال خود رها شوند بلکه باید برنامه ریزی های لازم برای حمایت از آنها در دانشگاه و مشاغل به انجام برسد.

خاطر نشان می شود در این مراسم، «علیرضا کمرئی»، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش و «عباس سلطانیان»، مدیرکل دفتر متوسطه نظری آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش نیز حضور داشتند.

کد خبر 1128996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha