۳۰ نفر از فعالان فرهنگی و قرآنی انزلی تجلیل شدند

در اجلاسیه نماز شهرستان بندرانزلی از حدود ۳۰ نفر از فعالان حوزه فرهنگ‌ نماز با اهدا لوح و جوایزی تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، حجت الاسلام «ابوطالب حجازی» امروز (دوشنبه، 29 آذر) در اجلایسه نماز شهرستان بندرانزلی با ابراز خوشنودی از بار علمی این اجلاسیه گفت: حضرت علی(ع ) و علمای اسلام در هنگام سختی و گرفتاری به نماز پناه می بردند لذا در هنگام گرفتاری ها باید از نماز و روزه استمداد گرفت.

 

دبیر ستاد اقامه نماز استان گیلان در ادامه اظهار داشت: استمداد از نماز و روزه به این معنی نیست که با اقامه نماز دردها نابود شده و از بین می روند بلکه نماز انسان را به آرامش می رساند.

 

وی تصریح کرد: امروزه نفوذ کلام و گفتار را در بهبود سلامت افراد نمی توان انکار کرد. گفتار بسیاری از بیماریهای روحی را برطرف کرده و نماز آرامش روحی را برای انسان به ارمغان می آورد.

 

وی متذکر شد: اگر یاس و ناامیدی انسان را نابود می کند، نماز خواندن موجب آرامش روحی و اطمینان خاطر است.

 

حجت الاسلام «عباس صباحی» دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان بندرانزلی نیز در این اجلاسیه بازدید از نمازخانه ها، تالارها و مکانهای عمومی، بازدید و سرکشی از نمازخانه ها و اقامه نماز جماعت در ادارات، سرکشی به ائمه جماعات مساجد و گفتمان دینی دانش آموزان و والدین در مدارس را از جمله اقدامات این ستاد در انزلی برشمرد.

 

در این اجلاسیه حجت الاسلام «سید محمد میرتبار» جلوه های قرآنی را یکی از جلوه های برجسته انزلی عنوان کرد و گفت: بزرگترین درسی که از مکتب فاطمه(س) گرفته ایم‌، جلوه های نمازشان است. برای داشتن خانواده ای دینی و نمازخوان باید از خودمان شروع کنیم همانطور که حضرت فاطمه (س) از خودشان شروع کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه تقویت دینی و نماز  را برجسته ترین معروف دانست که باید مورد اهتمام قرار گیرد و افزود :خداوند در آیات متعدد بر نماز جماعت صحه گذاشته است و  نماز بهترین راه دوری از منکرات و فحشا و  بهترین وسیله اقامه معروف و برجسته ترین است.

 

پرفسور «علی کرمی» استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) نیز در این اجلاسیه درخصوص نقش سلامت معنوی (نماز،دعا و نیایش) در سبک زندگی سالم مطالبی بیان کرد.

 

 

کد خبر 1129010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha