تاکید دادستان لنگرود بر حفظ و حراست از عرصه های جنگلی

میرحسینی بر حفظ و حراست از عرصه های جنگلی تاکید کرد و گفت: باید با اتخاذ تدابیر لازم و اقدامات پیشگیرانه از هرگونه آتش افروزی در سطح جنگل های شهرستان ممانعت بعمل آید.

« سید هاشم میرحسینی»  در حاشیه بازدید از مناطق جنگلی و صعب العبور شهرستان لنگرود به خبرنگار خبرگزاری شبستان  گفت: افزایش نسبی دما، وزش باد گرم و کاهش رطوبت احتمال وقوع حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع را بالا می برد.

 

دادستان عمومی و انقلاب لنگرود با اشاره به  مواد ۴۵، ۴۶ و ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور، افزود: آتش زدن نباتات در مزارع و باغات داخل یا مجاور جنگل ممنوع و در صورتی که در نتیجه بی مبالاتی حریق در جنگل ایجاد شود و روشن کردن آتش در تنه درخت جنگلی و ایجاد آتش سوزی عمدی در جنگل جرم و مستوجب مجازات حبس است.

 

وی تصریح کرد: همه ساله با شروع وزش بادهای گرم موسمی شاهد آتش سوزی در مناطق جنگلی هستیم که کوچکترین سهل انگاری و خطای انسانی و اقدام نسنجیده می تواند حوادث ناگوار و خسارات جبران ناپذیری به منابع طبیعی و محیط زیست و انفال وارد کند.

 

میرحسینی  با تاکید بر حفظ و حراست از عرصه های جنگلی که جزء سرمایه های ملی است، خاطرنشان کرد: باید با اتخاذ تدابیر لازم و اقدامات پیشگیرانه از هرگونه آتش افروزی در سطح جنگل های شهرستان ممانعت شود.

 

دادستان عمومی و انقلاب لنگرود  با اشاره به تبصره ماده ۴۷ قانون یاد شده که " در موقع آتش سوزی در جنگل ها کلیه مامورین دولتی اعم از لشکری و کشوری و شهرداری ها که در نزدیکی آن محل باشند در مقابل تقاضای مامورین جنگلبانی با بخشداری موظفند با کلیه وسایل ممکنه دولتی و شهرداری که در اختیار دارند در آتش نشانی کمک کنند"، اذعان کرد: مامورین کشوری و شهرداری که در ایفای این وظیفه مسامحه و قصور کنند برحسب مورد طبق مقررات مواد ۵۸ و ۵۹ قانون استخدام کشوری و ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات مجازات می شوند و  در مورد مامورین لشکری تعقیب و مجازات آنان طبق مقررات و قوانین نظامی خواهد بود.

 

کد خبر 1129011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha