تربیت قرآنی دانش آموزان ضرورتی اجتناب ناپذیر برای کشور محسوب می شود

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت:آموزش قرآن در تربیت دینی دانش آموزان نقش سازنده ای دارد لذا باید به آموزش های قرآنی در مدرسه نگاه ویژه ای شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، حجت الاسلام والمسلمین« محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۹آذر) در نشست صمیمی فعالان قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش مازندران ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه اظهار کرد: سعادت انسان در پرتو عنایت الهی و نزدیک شدن به ثقلین(قرآن و عترت) است، اینها و سخنان پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) در مجموعه‌هایی جمع آوری شده‌اند.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: سخنان این بزرگواران سرمایه عظیمی است، که ذره‌ای کم و زیاد ندارد، ما شیعه در میان این همه مصائب هم به معصومین و هم به سخنان برجای مانده از آن‌ها اعتقاد داریم که مردم در ادیان دیگر اینچنین رفتار نمی‌کنند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به گفته‌های ناشایست یک عالم‌نمای سنی، یادآور شد: متاسفانه یک سری اهل بیت (ع) را معصوم نمی‌دانند، در این باره علامه حسن زاده آملی گفته که آقای فخر رازی معتقد بود که ما در هر چیزی شک کنیم در عصمت حضرت فاطمه الزهرا (س) نمی‌توانیم شک کنیم.

 

وی تاکید کرد: معجزات فراوانی که از ائمه و معصومان دیدیم مرتبط به امامت آنها است نه تنها به آن‌ها محبت داریم بلکه آنان را به عنوان امام می شناسیم، اینها سرمایه ما است، ۲۵۰ سال عمر تاریخ معاصر این امامان بوده که برای ما بسیار مهم است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد: ما همه ۱۲ امام را باید همچون یک امام بدانیم، که ۲۵۰ سال زندگی کردند آنوقت تاریخ معنادار می‌شود، به هر حال باید این سرمایه‌ها را گرامی داشته و به کسانی که در این مسیر کار می‌کنند احترام گذاشته و برایشان جایگاه حقوقی تعیین کنیم.

 

وی با بیان اینکه آموزش قرآن در تربیت دینی دانش آموزان نقش سازنده ای دارد لذا باید به آموزش های قرآنی در  مدرسه نگاه ویژه ای شود، اذعان کرد: ترویج فرهنگ حفظ قرآن و توجه به آن مسلما خوب است، اگر می خواهیم محفوظ بمانیم باید در پناه قرآن قرار بگیریم، حفظ یک جز آخر قرآن برای دانش آموزان خوب است.می تواند شروعی برای حفظ کل قرآن کریم باشد.

کد خبر 1129030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha