۷ هزار کردستانی از خدمات کاروان‌های سلامت هلال احمر بهره‌مند شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: هفت هزار نفر از مردم روستاهای استان کردستان از خدمات درمانی، بهداشتی و معیشتی رایگان در طرح کاروان سلامت در قالب ۴۴ کاروان بهره مند شدند.

پیام جلالی مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار عضو داوطلب در جمعیت هلال احمر استان بالاتر از 29 سال سن دارند، افزود: این تعداد بیشتر پزشکان و نیروهای درمانی و... هستند که در طرح کاروان‌های سلامت کمک بزرگی برای جمعیت هلال احمر استان محسوب می‌شوند.

 

جلالی با بیان اینکه در سال جاری در ۴۴ روستای محروم طرح کاروان سلامت اجرا شد، اضافه کرد: کاروان‌های سلامت همواره با هدف خدمت‌رسانی و ارتقاء سطح سلامت خانواده‌ به روستاهای کم برخوردار اعزام می‌شوند که با حضور و تلاش خالصانه پزشکان، نیروهای درمانی، اعضای داوطلب، جوانان و امدادگران هلال احمر در روستاهای محروم اجرا می‌شود.

 

 

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان اذعان کرد: در این طرح از صفر تا صد کار در قالب فعالیت کاروان سلامت با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به صورت رایگان انجام شده و خدمات بهداشتی، درمانی، توزیع بسته‌های بهداشتی، آموزشی، آموزش مخاطرات مین، تزریقات، مشاوره مامایی، مشاوره روانشناسی و ... از جمله محورهای فعالیت این کاروان بوده است.

 

 

 

وی بیان داشت: فعالیت داوطلبانه این کاروان‌ها علاوه بر افزایش سطح سلامت روستاییان باعث ارتقا روحیه ایثار، خودباوری و استقلال در داوطلبان می‌شود. مردم مناطق محروم با همه محرومیت‌ها، روزها را با امید و همدلی در کنار یکدیگر پشت سر می‌گذارند.

کد خبر 1129055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha