رسول سالاری برگزیده طرح ترویج کتابخوانی روستایی جنوب کرمان  شد

حسین اسحاقی گفت: رسول سالاری از روستای اسماعیلیه جیرفت به عنوان برگزیده طرح ساخت و تجهیز کتابخانه روستایی انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «حسین اسحاقی»، گفت: رسول سالاری از روستای اسماعیلیه جیرفت به عنوان برگزیده طرح ساخت و تجهیز کتابخانه روستایی انتخاب شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی به‌ منظور پشتیبانی از برنامه‌ها و اقدامات انجام‌ شده و طرح‌های ابتکاری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، فراخوان حمایت از طرح‌های برگزیده روستاییان برای ترویج کتاب و کتاب خوانی منتشر کردند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته طرح هایی مرتبط با کتاب‌خوانی توسط افراد یا تشکل ها و انجمن های مردمی در روستاها و مناطق عشایری، به دبیرخانه طرح ارسال شده که توسط صاحبنظران حوزه کتاب و کتابخوانی داوری شدند.

اسحاقی حمایت از برنامه‌های ترویج کتابخوانی را از اهداف این طرح، برشمرد و ابراز کرد: ایجاد زمینه‌های لازم برای حمایت از طرح‌های ابتکاری در حوزه کتاب خوانی، ارتقای حس همبستگی و همکاری در میان روستائیان، بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی روستا، ایجاد زمینه‌های لازم برای توسعه همه جانبه روستاها برخی از اهداف طرح ساخت و تجهیز کتابخانه روستایی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در خاتمه عنوان کرد: در این طرح به پنج نفر از افراد و گروه‌هایی که در مناطق روستایی و عشایری فعالیت ترویج کتاب‌خوانی دارند متناسب با منطقه جغرافیایی هزینه های اجرای طرح شان جایزه نقدی تا سقف ۵۰ میلیون ریال پرداخت می شود.

کد خبر 1129068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha