​آتش‌سوزی در جنگل‌های گیلان مهار شد

اختری از کنترل و مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های گیلان خبر داد و گفت: با توجه به شائبه عمدی بودن این آتش‌سوزی‌ها از دستگاه قضایی، نیروهای انتظامی و امنیتی درخواست دارم در این مورد پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «میرحامد اختری» شامگاه دوشنبه( 29 آذر) در گفت‌وگوی خبری در پاسخ به این پرسش که چند هکتار از جنگل‌ها و مراتع گیلان دچار آتش‌سوزی شده‌اند اظهار داشت: از دو روز گذشته در شهرستان‌های رودبار و سیاهکل با وقوع آتش‌سوزی در سطح جنگل‌ها مواجه هستیم.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان وزش باد گرم در استان و افزایش دمای هوا را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: در نقاطی از شهرستان رودبار از جمله جنگل‌های منطقه رحمت آباد شاهد وقوع آتش‌سوزی بودیم که نسبت به مهار و جلوگیری از گسترش حریق اقدامات لازم انجام شد.

 

اختری با بیان اینکه نیروهای اداره کل منابع طبیعی گیلان از اوایل شب گذشته(۲۸ آذر) تا هم‌اکنون در مناطقی که آتش سوزی در آن به وقوع پیوسته حضوری فعال داشته و دارند افزود: با بارندگی نسبی که شروع شد و با تلاش بسیار خوب نیروهای اداره کل منابع طبیعی گیلان آتش‌سوزی‌های اخیر خاموش و به شکل کامل اطفا شد.

 

وی وقوع آتش‌سوزی در برخی از مناطق شهرستان سیاهکل را نیز مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: آتش‌سوزی جنگل‌های این شهرستان هم با تلاش نیروهای اداره کل منابع طبیعی، بسیج، سپاه، فرمانداری، مدیریت بحران استانداری و خود مردم محلی به صورت کامل تحت کنترل درآمده است.

 

* لزوم بررسی علل آتش‌سوزی‌ها توسط دستگاه قضایی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با تاکید بر اینکه فعلا تا زمان اطفای کامل حریق نمی‌توان از مساحت دقیق آتش‌سوزی‌های جنگل‌های استان اطلاعات دقیقی ارائه کرد ادامه داد: با توجه به استمرار وزش باد گرم کلیه نیروها همچنان در مناطق حضور فعالی دارند تا در صورت شعله‌ور شدن حریق نسبت به مهار و خاموش کردن آن اقدام کنند.

 

اختری با اشاره به اینکه آتش‌سوزی‌های به وقوع پیوسته در جنگل‌های گیلان سطحی بوده و آسیب جدی به درختان وارد نشده است خاطرنشان کرد: با توجه به تکرار آتش‌سوزی‌ها در برخی از جاهای خاص و شائبه عمدی بودن آن از دستگاه قضایی، نیروهای انتظامی و امنیتی درخواست دارم در این مورد پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

 

 

کد خبر 1129083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha