حافظ خوانی در زنجان

در آستانه فرارسیدن شب یلدا، نشست حافظ خوانی «سخن عشق» به همت محفل ادبی ترمه اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، در آستانه فرارسیدن شب یلدا، نشست حافظ خوانی «سخن عشق» با حضور جمعی از مسئولان و شعرای زنجانی در کتابخانه سیدافضل موسوی برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست ایرج صادقی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان با عرض تسلیت ایام سوگواری فاطمه زهرا(س) و تبریک شب یلدا، از برگزاری برنامه های فرهنگی و ادبی ابراز خشنودی و از فعالیت های محافل ادبی و کتابخانه های عمومی استان در حوزه های مختلف فرهنگی تقدیر کرد.

 

سعید رضا بیات، نویسنده و استاد دانشگاه ضمن خوانش غزلی زیبا از حافظ، درباره آیین شب یلدا و دلایل نام گذاری طولانی ترین شب سال به این نام سخنانی را ایراد کرد.

 

در ادامه قاسم موحدیان، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زنجان با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای محفل ادبی، ابراز امیدواری کرد این نشست ها تداوم داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: محافل ادبی شهرستان و کتابخانه ها از حضور و مشارکت فرهیختگان، نویسندگان و شاعران برای استفاده از توانمندی آن ها در برگزاری رویدادهای فرهنگی از جمله نشست های ادبی، رونمایی و نقد کتاب در راستای تقویت مولفه های فرهنگ ملی و بومی حمایت می کنند.

 

در ادامه نشست میهمانان، شاعران، مسئولین و کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان زنجان به خوانش غزل های منتخب خود از دیوان حافظ پرداختند.

 

کد خبر 1129090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha