تندباد با سرعت ۱۳۷ کیلومتر در ساعت اردبیل را درنوردید

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: تندباد با سرعت ۱۳۷ کیلومتر در ساعت شب گذشته ۲۹ آذرماه شهرستان اردبیل را درنوردید.

«سیاوش محمدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: تندباد با سرعت 137 کیلومتر در ساعت شب گذشته 29 آذرماه شهرستان اردبیل را درنوردید.

 

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: البته این تندباد در مناطق مختلف استان با سرعت بالای درنوردید و در شهرستان گرمی به 104 کیلومتر بر ساعت رسید.

 

این مقام مسئول یادآور شد: شهرستان مشگین شهر با 97 کیلومتر بر ساعت و شهرستان سرعین با 94 کیلومتر بر ساعت بود که این مناطق شاهد تندباد شدید بود.

 

محمدی با اشاره به اینکه سازمان هواشناسی هشدارهای لازم در خصوص این تندباد صادر کرده بود، عنوان کرد: این سامانه بارشی تا روز یکشنبه ۵ دی ماه در استان فعال است و وزش باد، کاهش محسوس دما و بارش باران و برف از پدیده های غالب آن خواهد بود.

 

وی اظهار داشت: اختلال در عملیات پرواز فرودگاه اردبیل و اختلال در تردد جاده ای استان به ویژه در مناطق کوهستانی و گردنه های برفگیر استان و راه های روستائی از جمله آثار این سامانه است.

 

مدیر کل هواشناسی استان بیان کرد: این پدیده همه مناطق استان اردبیل را فراخواهد گرفت و از همه شهروندان درخواست می شود موارد احتمالی و احتیاطی را در خصوص تجهیزات زمستانی را رعایت کنند.

 

کد خبر 1129115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha