گزینش استعدادها و جذب جوانان به مساجد از ویژگی های بارز طرح ملی فهما است

امیریان با اشاره به برگزاری طرح ملی فهما ۱۴۰۰ گفت: گزینش استعدادها و جذب جوانان به مساجد از ویژگی های بارز طرح ملی فهما در سراسر کشور است.

«اسفندیار امیریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: طرح ملی فهما با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت های فرهنگی و هنری کانون های مساجد طراحی شده است.  

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان با اشاره به برگزاری طرح ملی فهما ۱۴۰۰ گفت: گزینش استعدادها و جذب جوانان به مساجد از ویژگی های بارز طرح ملی فهما در سراسر کشور است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: طرح ملی فهما می تواند مساجد برتر را شناسایی کرده و معرفی کند و در کنار آن نیز فعالیت های مختلف فرهنگی هنری را به صورت ایده برای کانون های دیگر مطرح کند.

 

امیریان بابیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد، وسیع ترین شبکه جوان و فرهنگی مردم محور کشور است گفت: این کانون ها با روی کار آمدن رویداد ملی فهما و سامانه بچه های مسجد فعالیت های فرهنگی هنری کانون خود را دوچندان کرده اند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان بابیان اینکه رویداد ملی فهما موجب ایجاد رقابتی سالم بین کانون های فرهنگی هنری شده است افزود: مدیران کانون های مساجد شهرستان فارسان نیز با ثبت فعالیت های خود در سامانه بچه های مسجد به دنبال کسب رتبه های برتر همانند سال های قبل هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری فعالیت های گسترده فرهنگی هنری توسط نوجوانان و جوانان انقلابی موجب رونق مساجد در شهرستان فارسان شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان افزود: امروز مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی هستند و با باور و اعتقاد در خدمت نظام و ولایت هستند.

 

این مقام فرهنگی استان گفت: کانون ها مساجد به عنوان اثرگذار ترین نهادهای دینی، فرهنگی و هنری برای تربیت نسل جوان و اشاعه فرهنگ غنی اسلامی به ویژه اقامه نماز هستند.

 

کد خبر 1129157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha