گسترش حریق در پارک ملی گلستان/ وزش باد شدید و منطقه صعب العبوری اطفا را سخت کرده است

کنعانی گفت: حریق پنجم در محدوده مرز پارک ملی گلستان از روز گذشته (دوشنبه ۲۹ آذر) در محدوده دره شمالی آغاز شد و به دلیل وزش باد به قسمتی از خارج پارک ملی گلستان در حال گسترش است.

«محمدرضا کنعانی» در خصوص آخرین وضعیت حریق در محدوده پارک ملی گلستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: حریق پنجم در محدوده مرز پارک ملی گلستان از روز گذشته (دوشنبه 29 آذر) در محدوده دره شمالی آغاز شد و به دلیل وزش باد به قسمتی از خارج پارک ملی گلستان در حال گسترش است.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان افزود: از روز گشذته نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، بسیج و نیروهای مردمی در حال اطفای حریق پنجم هستند و اطفای حریق همچنان ادامه دارد.

 

وی ادامه داد: متاسفانه در محدوده چهارم پارک ملی گلستان هم از امروز دستخوش حریق شد یک خط آتش در آن محدوده وجود دارد.

 

کنعانی با بیان اینکه در حال حاضر دو حریق در پارک ملی گلستان و محدوده اش وجود دارد، گفت: یکی از این حریق ها در محدوده پارک ملی گلستان و حریق پنجم از مرز پارک ملی گلستان آغاز شده و به مناطق آزاد در حال پیش روی است.

 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر نیروهای منابع طبیعی و محیط ریست که شب گذشته در منطقه بودند، امروز نیز نیروهای سپاه، بسیج و مردمی آماده و در منطقه اضافه شده اندو گروه بندی شده اند و در هر دو منطقه مستقر هستند.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با بیان اینکه 8 ماشین آتش نشانی از شهرستان ها نیز در محدوده ها حضور دارند، افزود: دو بالگرد هوا فضای سپاه و هلال احمر نیز از صبح در فرودگاه کلاله مستقرند دارند ولی به دلیل وزش باد شدید و گرد و غبار این بالگردها امکان پرواز برای آنها فراهم نشده است.

 

وی گفت: به اندازه کافی نیروی انسانی برای اطفای حریق آمده و عملیات اطفای حریق در حال انجام است و امیدواریم این عملیات به نحو احسن پیش برود و البته شرایط آب و هوایی هم باید خیلی کمک کند.

 

کنعانی افزود: در حال حاضر وزش باد شدیدی را در منطقه داریم و حریق هم در منطقه صعب العبور و صخره ای است.

 

کد خبر 1129220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha