اقامه عزای فاطمی در بخش پاتاوه

اقامه عزای فاطمی همراه با تبیین سیره و سبک زندگی حضرت زهرا (س ) در سه روستای بخش پاتاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سید ابراهیم امیدبخشی» در این زمینه، گفت: ایام فاطمیه فرصتی برای تبیین و ترویج سبک و سیره زندگی حضرت زهرا (س) است و به همین منظور روضه خانگی به مدت سه شب با موضوع سخنرانی ولایت شناسی عزای مادر سادات حضرت فاطمه (س)و مراسم عزاداری دهه فاطمیه به این موضوعات اختصاص داده شد.

این مبلغ دینی با اشاره به روایتی از امام محمدباقر علیه السلام گفت: «بنی الاسلام علی خمس:الصلاه و زکات و الصوم و الحج و الولایه و لم یناد بشی کما نودی بالولایه» اهمیت مسئله ولایت آنجا که امام علیه السلام می فرماید: «به هیچ مسئله ای به اندازه ی ولایت اشاره نشده است».


وی افزود: حضرت زهرا علیها السلام می فرمایند «جعل الله طاعتنا نظاما للمله و امامتنا امانا للفرقه و محبتنا عزا للاسلام، خداوند اطاعت از ما را نظام برای ملت و امامت ما را امان برای اختلاف و تفرقه و محبت ما را مایه عزت اسلام قرار داد».

امید بخشی با بیان اینکه باید ولایت پذیر قابلی باشیم، گفت: باید اهل مطالعه باشیم، به ویژه تاریخ زندگانی اهل بیت پیامبر(صلوات الله علیهم اجمعین) به سیره زندگانی اهل بیت علیهم السلام خصوصآ حضرت زهرا(علیهاالسلام) عمل کنیم.

گفتنی است سه شب اقامه عزای فاطمی در روستاهای بن زرد، شترخون و تمنک با سفره شام حَضرت زهرا (س) همراه بود.

 

کد خبر 1129223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha