اجرای طرح ملی تجلیل از ۱۱۴ مربی فعال حفظ قرآن کریم

کرمانی نژاد از اجرای طرح ملی تجلیل از ۱۱۴ مربی فعال حفظ قرآن کریم خبر داد. و گفت: این طرح به منظور شناسایی و تجلیل از فعالیت مربیان فعال در عرصه حفظ قرآن کریم، با مصوبه بیست و ششمین جلسه ستاد راهبری حفظ قرآن کریم تهیه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «ابراهیم کرمانی نژاد»، از اجرای طرح ملی تجلیل از 114 مربی فعال حفظ قرآن کریم در آینده نزدیک خبر داد.

 

مدیرکل دفتر آموزش، برنامه ریزی و توسعه مشارکت ها در خصوص اهداف اجرای این طرح گفت:  این طرح به منظور شناسایی و تجلیل از فعالیت مربیان فعال در عرصه حفظ قرآن کریم، با مصوبه بیست و ششمین جلسه ستاد راهبری حفظ قرآن کریم که متشکل از چند دستگاه فعال در حوزه قرآنی کشور از جمله معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد، تهیه شده است .

 

وی بیا ن کرد : بر اساس این طرح  ملی مقرر گردید از 114 مربی فعال حفظ قرآن کریم تجلیل به عمل آید.

 

مدیرکل دفتر آموزش، برنامه ریزی و توسعه مشارکتها  در بخش دیگری از سخنان خود از روند اجرایی این طرح خبر داد و گفت: در این طرح طبق ضوابط و دستورالعمل تهیه شده، مربیان فعال رشته حفظ قرآن کریم در سراسر کشور توسط کمیته های استانی طرح متشکل از مدیران دستگاههای قرآنی استانها که رئیس گروه های قرآن و عترت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها نیز عضو این کمیته محسوب می شود، انتخاب شده و در صورتی که حائز امتیاز لازم شوند جهت انتخاب نهایی به کمیته مرکزی طرح مستقر در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی می شوند .

 

کرمانی نژاد گفت : اعضای این کمیته متشکل از مدیران ارشد 6 دستگاه قرآنی کشور از جمله معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است ، و از بین افراد انتخاب شده  در نهایت 114 نفر مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

 

وی همچنین اشاره کرد،  طبق پیش بینی و جدول زمان بندی زمان اسامی 114 مربی فعال حفظ قرآن کریم ، اسفند ماه سال جاری اعلام خواهد شد .

 

خاطر نشان می شود اعضای کمیته مرکزی طرح شامل رئیس و معاون مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه(رئیس و دبیر کمیته)، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، مدیر کل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، مدیر رادیو قرآن و مدیر عامل اتحادیه کشوری تشکل های قرآن و عترت می باشد.

 

کد خبر 1129241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha