بازاری برای ارائه کالاهای فرهنگی تعریف نشده است

جوادیان زاده با اشاره به مغفول ماندن حوزه کالاهای فرهنگی گفت: متاسفانه در حوزه کالاهای فرهنگی، بازاری تعریف نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مجید جوادیان زاده در آیین رونمایی از پوستر اولین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان یزد گفت: نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان یزد در بخش عروسک، نوشت افزار و طرح بسته بندی کالاهای فرهنگی همزمان با ششمین جایزه ملی فیروزه برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با هدف ترویج تولید و مصرف کالاهای فرهنگی ایرانی اسلامی و با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام و فرهنگ یزد برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در خصوص بخش‌های جشنواره استانی گفت: بخش عروسک؛ در قالب فرم و روایت اثر  و طرح و بسته بندی کالاهای فرهنگی که شامل ایده‌ها و تولیدات عرضه شده در بسته بندی محصولات فرهنگی و هنری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه آثار ارسالی باید مبتنی بر مؤلفه‌های فرهنگ بومی استان باشد، اضافه کرد: هیچ محدودیت برای تعداد ارسال اثر از سوی شرکت کنندگان در این جشنواره وجود ندارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با تاکید بر اینکه آثار ارسالی شرکت کنندگان در سه بخش کودک نوجوانان و بزرگسال قابل پذیرش است، بیان کرد: امکان ارسال اثر با موضوعات ملی نیز فراهم شده است.

وی  با اشاره به فراخوان ارسال آثار به این جشنواره از ۱۵ دی ماه امسال، ادامه داد: علاقه مندان تا ۳۰ بهمن ماه برای ارسال آثار فرصت دارند.وی با بیان اینکه داوری و ارزیابی آثار نیز از یکم تا پنجم اسفند ماه انجام خواهد شد، گفت: اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره نیز دهم اسفند ماه برگزار خواهد شد.

جوادیان زاده در ادامه تاکید کرد: این جشنواره به دیده شدن کالا‌ها و اتفاق‌های خوب کمک می کند و از سوی دیگر فرصت ارتباطی بین مجموعه‌ و کالاهای فرهنگی و همچنین فرصت تعامل بین دست اندرکاران این حوزه ایجاد کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به اینکه اهداف جشنواره در سه بخش؛ ترویج، تولید و مصرف محصولات فرهنگی، ارتقای کسب و کارهای فرهنگی و توجه به ابتکارات و خلاقیت‌های این حوزه زمینه‌سازی برای نوآوری و تبادل اندیشه‌ها و آموخته‌های هنرمندان است، تصریح کرد: علاقمندیم که با انتشار این فراخوان استقبال گسترده ای از فعالان حوزه فرهنگ و هنر یزد را شاهد باشیم و بتوانیم به بهانه این جشنواره پل ارتباطی بین  کالاهای فرهنگی و مصرف کنندگان باشیم.

وی یادآور شد: نکته قابل توجه این است که ما توانمندی های خوبی را در حوزه فرهنگی و هنری داریم که در بخش مصرف می‌توانیم این را به رویت کسانی که در این حوزه فعال هستند برسانیم.

وی همچنین با بیان اینکه علاقه مندان می توانند تا ۳۰بهمن ماه جاری از طریق ورود به سایت جشنواره به آدرس jayezehfiroozeh.ir نسبت به ثبت نام و ارسال آثار اقدام کنند، گفت: با توجه به ظرفیت و فضا در استان و کشور باید بتوانیم به بهانه‌های مختلف بین مصرف کننده و تولیدکننده آشتی ایجاد کنیم.

 

.

کد خبر 1129272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha