اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و سالگرد وفات آیت الله مصباح یزدی در استان

حجت الاسلام نجیمی با اشاره به اجرای برنامه های مناسبتی همزمان با ایام فاطمیه (س) گفت: بیش از ۱۰۰ برنامه به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و سالگرد وفات آیت الله مصباح یزدی در استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام علیرضا نجیمی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: نهم تا نوزدهم دیماه به عنوان دهه بصیرت نامگذاری شده که با ایام شهادت حضرت زهرا(س) مصادف شده و با توجه به ماموریت سازمان تبلیغات اسلامی مبنی بر سازمان دهی مراسم ها و مجالس عزاداری سعی کرده ایم گام های موثری در این حوزه برداریم.

وی افزود: با توجه به کرونا شاهد توصیه هایی به مسائل بهداشتی بوده ایم تا در مجالس عزاداری رعایت شود و با توجه به این که مطالبه مردمی است معمولا رعایت می شود و در این راستا برنامه های ایام شهادت با رعایت پروتکل های بهداشتی و بر اساس تصمیمات ستاد کرونا برگزار می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد بیان کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی و نخستین سالگرد رحلت آیت الله مصباح یزدی نیز از مناسبت های دیگر پیش رو است که ما نیز در استان برنامه های مختلفی داریم.

حجت الاسلام نجیمی گفت: برگزاری نخستین گردهمایی راویان دفاع مقدس با محوریت زندگانی حاج قاسم سلیمانی و مکتب این شهید، تهیه پادکست کتاب های شهید سلیمانی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و زندگانی شهید حاج قاسم سلیمانی، فعالیت موکب های استانی، برپایی نمایشگاه سیره زندگی حاج قاسم و ارائه کتاب های این شهید بزرگوار،  برگزاری جشنواره سرود مقاومت، وقف در گردش کتاب های مربوط به زندگانی حاج قاسم سلیمانی، شبی با قرآن، فضاسازی شهری از جمله برنامه های این مناسبت ها درا ستان یزد است.

وی بیان کرد: هدف اصلی ما برگزاری مردمی این مناسبت ها است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد گفت: برگزاری جشنواره علامه مصباح یزدی در راستای وحدت حوزه و دانشگاه، تهیه بسته های معیشتی با رویکرد فرهنگی، نشست اختصاصی طلاب و روحانیون، تهیه و تولید کلیپ و مستندات نیز از جمله برنامه های دیگر ما در خصوص گرامیداشت رحلت آیت الله مصباح یزدی است.

وی افزود: با توجه به پیشبینی استان مبنی بر برگزاری دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی  ما سعی کرده ایم موکب هایی را راه اندازی کرده و از زوار تربت شهید سلیمانی پذیرایی کنند.

حجت الاسلام نجیمی بیان کرد: جایگاه و شخصیت علامه مصباح یزدی حتی برای نخبگان ما نیز ناشناخته مانده است و جایگاه علمی و حتی معنوی ایشان نیز ناشناخته بوده است که مجموعه استان و متولیان باید با اقدامات مناسب به نحوی در جهت تبیین شخصیت ایشان به عنوان میراث برای آیندگاه ما بمانند.

وی گفت: برگزای نمایشگاه آثار علامه مصباح یزدی و معرفی بیش از 130 کتاب تالیفی ایشان به صورت دائم از جمله برنامه های دیگر این مناسبت ها است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد همچنین با اشاره به اجرای طرح امام محله بیان کرد: اگر بتوانیم مبلغان خود را متقائد کنیم که چه وظایفی دارند و چه خدماتی می توانند در محلات ایجاد کنند به خوبی می توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

حجت الاسلام نجیمی ادامه داد: تلاش ما این است که نقش امام مسجد و مسجد را در راستایت عالی و رشد محله پررنگ تر کنیم که الان با حدودو 50 امام مسجد در ارتباط هستیم که برنامه های مختلفی در این زمینه داشته ایم.

وی افزود: بیش از 100 برنامه پیشنهاد داده شده است که با همکاری سایر ارگان ها و بخش های مختلف در سازمان انجام می شود.

 

 

کد خبر 1130425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha