فهما به ایستگاه آخر رسید

امروز آخرین روز سومین رویداد ملی فهما و ثبت فعالیت کانون ها در سامانه مساجد است .

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ، رویداد فهما فرصت شناسایی توانمندی های، نقاط ضعف ونقاط قوت کانون های فرهنگی هنری مساجد است که به مدت یکماه به تمام کانون ها فرصت داده شد تا فعالیت های خودر ا ثبت کنند.

 

آخرین مهلت ثبت فعالیت های کانون های مساجد تا ۱۲ شب امشب( ۳۰ آذر ماه )  است کانون های مساجدبایداز این فرصت باقی مانده جهت ثبت فعالیت کانون های بهره گیرند.

 

رویداد نخست فهما از سال ۱۳۹۸ به صورت رسمی آغاز شده و  سومین رویداد فهما امسال با شعار «به توان مردم» پر قدرت تر  وبا صلابت تر از سال های گذشته  در ۱۲ رواق و متشتمل بر ۴۰ بخش   به ایستگاه آخر رسید.

 

شبکه سازی و توانمندسازی ظرفیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی کانون ها، کشف و پرورش خلاقیت ها، تلاش برای افزایش بهره مندی فعالیتهای فرهنگی دین محور و حضور هدفمند و جریان ساز در فضای مجازی را از چهار راهبرد اصلی سامانه فهما  است که با توجه به شعار رویداد ملی فهما ۱۴۰۰، شناسایی و به‌کارگیری ظرفیت‌های مردمی در بخش‌های مختلف هنری، فرهنگی و فعالیت‌های قرآنی و همدلی باعث شناسایی ظرفیت‌های مردمی هر محله هر مسجد در سطح استان شده که خود یک نقطه عطف در فهما  است.

 

*رقابت ۵۷۵ کانون کرمانشاه در سومین رویداد فهما 

 

حجت الاسلام افشین کلات پور  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: با گذشت حدود سه سال از اجرای این رویداد، کانون های فرهنگی و هنری مساجد وارد یک رقابت سالم شده اند که میزان فعالیت های بیشتری از آنها دیده می شود.

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کرمانشاه افزود: جذب حداکثر کودکان و نوجوانان به نماز جماعت، هدایت و گسترش و نقش آفرینی کانون ها در پیشرفت و آبادانی محله، ارتقاء کمی و کیفی برنامه های فرهنگی و هنری کانون های مساجد و حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی از اهداف مهمی است که در اجرای  برنامه فهما دنبال می شود.

 

وی با اشاره به تعداد کانون های فعال استان کرمانشاه خاطر نشان کرد :در استان کرمانشاه نیز ۵۷۵ کانون با بیش ۳۱ هزار نفر جمعیت در طرح فهما شرکت کردند.

 

حجت الاسلام کلات پور تصریح کرد:  تمام کانون های فرهنگی، هنری مساجد حتی در دور افتاده ترین روستاهای کشور به سامانه بچه مسجد برای بارگذاری آثار خود دسترسی دارند و هیچ نگرانی از بابت عدم دسترسی به این سامانه برای متقاضیان وجود  نداشته و ندارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه اظهار کرد: امیدوارم امسال نیز جوانان کرمانشاهی همچون سال های گذشته  بهترین امتیاز و رتبه های را بخود اختصاص دهند و در این رقابت سالم سربلندتر از قبل باشند.

 

*شرکت در رویداد فهما جوانان را سرذوق آورده است

 

بهرام فاضلی زاد در ادامه گفت: سومین رویداد فهما یک فستیوال بزرگ فرهنگی هنری بچه های مسجد و امروز آخرین روز ثبت فعالیت های کانون ها در سامانه است .

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه افزود: در سال های قبل کارها و فعالیتی که کانون ها داشتند کمتر دیده می شد اما به وسیله سامانه بچه های مسجد و رویداد فهما در دور ترین نقطه هم اگر فعالیتی انجام شود دیده خواهد شد و این یکی از مزیت های سامانه بچه های مسجد اشت.

 

 

وی خاطر نشان کرد:  در سومین رویداد فهما می توانیم با تحقق شعار«به توان مردم» به مسجد تراز اسلامی نزدیک ترشویم و تخصصی کردن فعالیت کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد زمینه ‌ساز جذب نوجوانان و جوانان به فعالیت‌ درمساجد خواهد شد.

 

 

فاضلی زاد تصریح کرد:  رویداد ملی فهما، منجر به پویایی بیشترکانون های فهما خواهد شد و راه را برای رسیدن به مسجد تراز اسلامی هموار می کند و در این زمینه نقش موثری ایفا می کند.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: جوانان استان کرمانشاه پتانشیل خوبی دارند ورویداد فهما باعث ایجاد انگیزه برای جوانان و سرذوق آمدن آنها برای شرکت کردن در فعالیت های کانون ها شده است.

 

 

با توجه به اینکه  کرونا باعث اختلال در بسیاری از برنامه ها و فعالیت ها شده است؛،  اما امسال سومین رویدا فهما با شعار «به توان مردم » با جدیت و پشتکار جوانان مسجد بیشتر درخشید و امروز  قطار این رویداد بزرگ در حال رسیدن به ایستگاه آخر است تا بعد از توقف مسافران این مسیر  را به سر مقصد برساند.  امیدواریم رویداد  فهما سال آینده پرصلابت تر و بدون از کرونا برگزار شود.

کد خبر 1129276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha