ریشه مسلمانان از وحدت سرچشمه و به وحدت هم برمی‌گردد

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: ریشه مسلمانان یکی است و از وحدت سرچشمه و به وحدت هم برمی‌گردند از این رو باید وحدت را حفظ کنند و از گسست و تفرقه پرهیز نمایند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا عبدالاسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در نشست هم‌اندیشی اساتید و دانشگاه که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، با بیان اینکه مذاهب در عین حال که اختلافات جزیی دارند باید با هم همکاری کنند که ریشه که همان دین است جلو برود، اظهار کرد:: این درست نیست که ما بخاطر اختلاف در شاخ و برگ ریشه همدیگر را قطع کنیم.


کریمی اضافه کرد: ریشه مسلمانان یکی است و از وحدت سرچشمه و به وحدت هم برمی‌گردند از این رو باید وحدت را حفظ کنند و از گسست و تفرقه پرهیز نمایند.


وی با بیان اینکه تحقق عدالت اجتماعی هدف اصلی از تشکیل حکومت‌ها است، اضافه کرد: عدالت یعنی ریشه‌کنی ظلم که این ظلم شامل رانت‌خواری، فساد اداری، عدم شایسته سالاری و خودداری از توهین به اعتقادات و ارزش‌ها است.
 

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی بیان کرد: خداوند در آیه ۲۵ سوره الحدید می‌فرمایند تمام رسالت رسولان که با میزان و کتاب و غیره فرستاده ام برای این است که مردم برای اقامه عدل بپا خیزند.


وی گفت: انبیا هدایت کننده هستند که مردم به عدالت قیام کنند این عدل در دو وجه اجتماعی و فردی معنا پیدا می کند.


مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی خاطرنشان کرد: تحقق عدالت اجتماعی هدف اصلی از فرستادن پیامبران بر امت های مختلف در طول تاریخ بشریت بوده است.


کریمی با بیان اینکه تمام مخلوقات که خدا خلق کرده هر کدام به نحوی دارای حق و حرمت است، گفت: زیرپا گذاشتن حرمت هر کدام از این مخلوقات نوعی ظلم و زیر پاگذاشتن عدل است.


وی اضافه کرد: البته این حق در هر مخلوقی اندازه‌ای دارد، هیچ کس حق ندارد حق دیگری را مگر برای حق بزرگتر ضایع کند.


مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی افزود:‌ هدف از تشکیل حکومت ها این بوده که عدالت اجتماعی در آن جوامع تحقق پیدا کند نه اینکه کسی بر دیگران حکومت کند.


کریمی با بیان اینکه اختلافات در رنگ، سخن، جنسیت و غیره وجود دارد و از اراده‌های خداوند است، گفت: نباید برای این اختلافات که امر خداوند است حقی را ضایع کنیم این اختلافات تنوع و از نشانه‌های وجود خداوند و از آیات الهی است.


وی تصریح کرد: اختلاف در مذهب، اقوام، سلایق و غیره وجود دارد ولی هدف و ریشه یکی است، این اختلافات باید مدیریت شود تا تبدیل به عداوت نشوند.


مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه نباید با زیرسوال بردن اعتقادات همدیگر زمینه تکفیر را فراهم سازیم، گفت:‌ هدف و ریشه یکی است نباید به دلیل اختلافات جزیی مشترکات اصلی را نادیده بگیریم.

کد خبر 1129320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha