شناسایی ظرفیت‌های قرآنی در کردستان ضروری است

از قاریان برجسته استان کردستان گفت: شناسایی ظرفیت‌های قرآنی در کردستان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان؛ زندسلیمی از قاریان برجسته استان کردستان در جلسه ستاد برگزاری مسابقه مهرواره قرآنی طه در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، اظهار کرد: ‌به عنوان خادم با توجه به نقش و رسالتی که جامعه طلاب و روحانیون دارند امیدواریم مرکز خدمات حوزه های علمیه در بحث قرآنی نیز ورود پیدا کنند و در این راستا ما نیز به عنوان فعالین قرآنی آماده هر نوع پشتیبانی هستیم.

 

وی تصریح کرد: در مرکز بزرگ کارگروهی به نام کارگروه قرانی تشکیل شده و خوشبختانه عملکرد خوبی هم داشته است و در قالب آن دو دوره آموزش تخصصی برای خواهران طلبه و فارغ التحصیل برگزار و دو دوره هم برای ائمه جماعات ادارات کل استان برگزار شده است.

 

از قاریان برجسته استان کردستان با بیان اینکه ماموستایان و طلاب باید به مفاهیم و معارف قرآنی اگاهی کامل داشته باشند، خاطرنشان کرد: برگزاری این دوره های آموزشی کمک شایانی به تحقق این مهم می‌کند.

 

زندسلیمی افزود:‌ از سال ۹۱ جزء خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان در مرکز استان فعال است و این ظرفیت در ۳ شهرستان دیگر هم فراهم شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: تشویق تمام افرادی که در این مهرواره شرکت می‌کنند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف می‌تواند به ترغیب هرچه بیشتر این افراد کمک بکند و سال‌های بعد شاهد حضور گسترده‌تر شرکت کنندگان باشیم.

 

قاری کردستانی اضافه کرد: تدوین اطلس قرآنی از جامعه مخاطب طلاب و روحانیون اهل سنت و احصای نیازمندی‌های این عزیزان از نیازهای ضروری است.

 

وی بیان کرد: احصا و شناسایی ظرفیت‌های قرآنی در شهرستان ها از سوی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور باید انجام شود.

 

کد خبر 1129329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha