نمایشگاه کتاب مجازی اصفهان؛ تجربه نو، عدالت فرهنگی توام با جذابیت

نمایشگاه مجازی کتاب اصفهان، نخستین تجربه استانی برای حوزه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که بااستقبال مردمی روبرو و عدالت فرهنگی را با جذابیت توام ساخت.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: یک هفته پیش رویدادی نوین و تجربه ای نخست در حوزه کتاب اصفهان با برپایی نمایشگاه مجازی کتاب رقم خورد و با وجود اینکه قبلا چنین اتفاقی در استان انجام نشده بود و در سطح ملی هم سال گذشته در نمایشگاه تهران صورت گرفت، اما این اقدام فرهنگی با استقبال مردم روبرو بود.

نمایشگاهی که برای شش روز پیش بینی شده بود، هشت روزه شد و مردم استان اصفهان افزون بر 11 میلیارد ریال کتاب از این نمایشگاه خرید کردند و این کار که با مشارکت شرکت پست و همچنین یارانه دولتی و تخفیف ناشران همراه بود انگیزه خوبی در تهیه کتاب و مطالعه داشت.

تجربه ای که بسیار جلوه کرد تا مردم نقاط دور دست از مرکز استان هم بتواند از این خدمت استفاده کنند و فرصتی شده برای توسعه عدالت فرهنگی در کشور و این نظام به هم پیوسته بین خانه کتاب و ادبیات ایران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، شرکت پست و ناشران توانسته خدمتی متفاوت و متناسب با شرایط روز عرضه کند.

نمایشگاه مجازی کتاب اصفهان، نخستین تجربه استانی برای حوزه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که بااستقبال مردمی روبرو و عدالت فرهنگی را با جذابیت توام ساخت و قطعا این تجربه در بخش های دیگر کشور و مناسبت های دیگر تکرار خواهد شد.

 

*عدالت فرهنگی با برپایی نمایشگاه کتاب مجازی

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به تجربه نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: عدالت فرهنگی یکی از دغدغه های کشور بود که برپایی این مدل از نمایشگاه ها توانست دسترسی به را به منابع و فروشگاه های کتاب را فراهم کند چون که در نمایشگاه های حضوری شرایط برای حضور همه وجود نداشت.

علی رمضانی ادامه داد: امکان حضور ناشران زیاد در این دسته از نمایشگاه ها وجود دارد و علاوه بر دسترسی آسان برای همگان، امکان استفاده از انتشارات مختلف نیز فراهم است

وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب اصفهان اولین رویداد مجازی بود که نتایج آن برای دیگر استان ها استفاده می شود.

 

*فروش 25 هزار جلد کتاب در نمایشگاه اصفهان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به تمدید 2 روزه این نمایشگاه گفت: استقبال خوبی از نخستین نمایشگاه مجازی کتاب استان شد و در این رویداد 25 هزار جلد کتاب به ارزش بیش از 11 میلیارد ریال به فروش رسید.

حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی« افزود: هزار و 100 ناشر با معرفی بیش از 104 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی اضافه کرد: یارانه دولتی به ارزش پنج میلیارد ریال برای این نمایشگاه ارائه شد که سهم 20 درصدی خرید کتاب را داشت و 20 درصد هم ناشران ارائه می دادند.

 

*افزایش رضایتمندی عمومی و لزوم اطلاع رسانی گسترده

نظرسنجی میدانی این نمایشگاه حکایت از رضایتمندی مردم برای تهیه کتاب داشت و برگزاری برنامه های جانبی باعث شد تا جریان خاصی در استان ایجاد شود.

اطلاع رسانی گسترده تر این نمایشگاه لازم بود و نیاز است تا برنامه های جانبی در مناطق مختلف استانی تقویت و گروه های سنی مختلف از آن بهره مند شوند.

کد خبر 1129404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha