وزش باد شدید باعث قطعی آب و برق تالش و ماسال شد/ فوت یک نفر

صابر از مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های گیلان خبر داد و گفت: وزش باد شدید علاوه بر فوت یک نفر باعث قطعی جریان آب و برق دو شهرستان تالش و ماسال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «عباس صابر» شامگاه سه‌شنبه (30 آذر) در برنامه گفت‌وگوی خبری سرعت باد در گیلان و اینکه وزش باد تاکنون چه مقدار خسارت در استان برجای گذاشته است را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: پیرو اعلام سازمان هواشناسی در دو روز گذشته شاهد وزش باد شدید در استان گیلان بودیم.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه وزش باد بیشتر مناطق غربی، مرکزی و بخشی از شرق استان را درگیر کرده است عنوان کرد: عمده تخریب‌هایی که به جهت وزش باد داشتیم در مناطق غربی عموما در شهرستان‌های آستارا، رضوانشهر و به ویژه تالش و ماسال بوده است.

 

صابر کم بودن وسعت تخریب باد در سایر نقاط استان گیلان را هم متذکر شد و تصریح کرد: در همین ایام با آتش‌سوزی جنگل‌ها هم مواجه شدیم  به طوری‌که بالغ بر 50 هکتار از جنگل‌های استان گیلان دچار آتش‌سوزی شدند که به کمک نیروهای مردمی، جمعیت هلال احمر، منابع طبیعی و بسیج نسبت به اطفاء آن اقدام شد.

 

وی با بیان اینکه هم‌اینک به جز لکه‌های کوچک در شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل مابقی نقاط گیلان درگیر آتش‌سوزی نیستند اضافه کرد: علاوه بر آتش‌سوزی جنگل‌ها، وزش باد خسارت‌هایی را به منازل مسکونی و زیرساخت‌های برخی از شهرستان‌ها نظیر تالش و ماسال از جمله تخریب سربندی‌ها، شبکه آب، برق و مخابرات وارد آورده است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان فوت یکی از شهروندان تالشی در ساعات گذشته به علت سقوط دیوار یک مدرسه را هم مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: وزش باد باعث مصدومیت و وارد آمدن صدمات جرحی به مردم از جمله در شهرستان‌های تالش و ماسال شده است.

 

صابر قطعی از آب و برق مشترکان در شهرستان‌های تالش و ماسال خبر داد و با اشاره به اینکه اقدامات زیادی برای حل این مشکل انجام شده است خاطرنشان کرد: بخشی از مناطق تالش و ماسال هنوز درگیر قطعی برق و آب شرب هستند که انتظار داریم مشکلاتشان تا ساعاتی دیگر حل شود.

کد خبر 1129439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha