اقامه قرآن در هر عرصه ای عزت را به دنبال دارد

آیت الله عابدینی گفت: ما باید اقامه قرآن را جدی بگیریم و اگر در هر عرصه ای قرآن را اقامه کنیم، به عزت دست می یابیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت ‌الله «عبدالکریم عابدینی» در دیدار با میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: خداوند متعال در قرآن بر روی برخی از مسائل تکیه ویژه دارد که معلوم می شود خیلی مهم بوده و در زندگی و حیات ما بسیار موثر است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: یکی از مسائلی که خداوند بر روی آن تکیه دارد این است که تأکید می کند، اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد از خدا آن گونه كه حق پرواكردن از اوست پروا كنيد، خدا تأکید می کند افزایش نیرو بگیرید و خودتان را برای گام های بعدی آماده کنید و معلوم می شود که تقوا بسیار مهم و رکن است.

 

وی عنوان کرد: خداوند درباره جهاد هم فرموده است در راه خدا جهاد کنید، و حقّ جهادش را ادا نمایید و درباره قرآن هم فرموده قرآن را تلاوت کنید و حق آن را به جای آورید و این مهم گویا دری را به روی ما باز می کند و عرصه جدیدی را به ما نشان می دهد و از روزمرگی، تکراری و بی نتیجه بودن ارتباط با خدا ما را پرهیز می دهد.

 

آیت الله عابدینی اضافه کرد: خداوند در آیه 2 سوره انفال فرموده مؤمنان، تنها کسانی هستند که هرگاه نام خدا برده شود، دلهاشان ترسان میگردد و هنگامی که آیات او بر آنها خوانده می ‌شود، ایمان شان فزونتر می‌گردد؛ و تنها بر پروردگارشان توکل دارند.

 

وی تأکید کرد: در فضاهای کاری فراوان مواجه می شویم که در جلسات تلاوت قرآن به صوت و ظواهر قرآن توجه می شود اما برخی ها هم هستند که در تلاوت قرآن به عمق آن توجه می کنند و تأثیر می پذیرند و غیر از صوت قاری به مفاهیم و نکات ظریف و ادبی توجه دارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اعلام کرد: هرکجا احساس کردیم که با خواندن قرآن به ایمان، ولایت و توکل مان افزوده شد و عزت را فقط از خدا خواستیم، از قرآن تأثیر گرفته ایم، حق تلاوت را ادا کردن یعنی کاری کنیم که معلم و دانش آموز به این نقطه برسیم و با این کار حق تلاوت قرآن را ادا کنیم.

 

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به خاطر اینکه شخصیتی قرآنی دارند، فرمودند حق، قانون و عدل سه عنصری است که باید با هم دیده شوند، یعنی گاهی ممکن است قانون به تنهایی راهگشا نباشد و اگر قانون با حق و عدل دیده شود، آسیبی به کسی وارد نمی شود و اگر قرآن کنار قانون و آموزش دیده شود، قانون و آموزش جان تازه می گیرند.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: در خصوص نماز می گوییم ما یک نماز خواندن و یک اقامه نماز داریم و اگر منتظر اذان بمانیم تا نماز را بخوانیم، انس با نماز پیدا کرده ایم، درباره قرآن هم همین گونه است و اگر با قرآن انس پیدا نکنیم، قرآن را اقامه نکرده ایم و اقامه قرآن غیر از قرآن خواندن است.

 

وی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی آیه «و اعدّوا لهم ما استطعتم من قوّة» اقامه شد و امروز به مرحله ای از توان نظامی رسیده ایم که صهیونیست ها اقرار می کنند که مقابله با ایران امکان پذیر نیست و نتیجه اقامه یک آیه قرآن است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: قرآن به صراحت به ما می گوید که من نمی خواهم کافران بر مومنان مسلط شوند و خداوند تأکید می کند که کافران چه اهل کتاب و چه غیر اهل کتاب اصلا دلشان نمی خواهد خیری به ما برسد و اگر این آیات را اقامه کنیم به عزت دست می یابیم.

 

وی خاطر نشان کرد: ما باید اقامه قرآن را جدی بگیریم و اگر در هر عرصه ای قرآن را اقامه کنیم، به عزت دست می یابیم، اگر در حوزه اقتصادی قرآن را اقامه می کردیم و اموال خود را به سفیهان نمی سپردیم، بیت المال از بین نمی رفت و سوء استفاده کنندگان دست شان از بیت المال کوتاه می ماند.

 

آیت الله عابدینی یادآور شد: هیچ زمانی به اندازه امروز شوق قرآنی در مردم دیده نشده است، مردم گام به گام در حال متعالی شدن هستند و نسل های جدید زیباتر به عرصه تعالی معنوی و علمی ورود می کنند.

 

کد خبر 1129448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha