وضعیت سد بارزو نگران کننده است

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: با توجه به خشکسالی های امسال و کاهش بارندگی ها، وضعیت سد بارزو شیروان نگران کننده است.

«اسحاق خسروپناه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: با توجه به بارش های مهر و آبان امسال وضعیت سد بارزو شیروان نگران کننده است و در آذرماه بارندگی بسیار کم بوده که طی سه ماه زراعی امسال فقط ۹.۸ درصد بارش ها محقق شده است.

 

مدیر امور منابع آب شیروان اضافه کرد: شیروان جزو پنج ایستگاه بدتر استان است که تبعات خشکسالی سال گذشته یک تنش در منطقه است و با توجه به بارش های اندک و اهمیت سد بارزو باید تمهیداتی صورت گیرد.

 

خسروپناه خاطرنشان کرد: مجموع کل بارندگی های سال گذشته در این شهرستان، ۱۷۸ میلی متر و امسال ۸۷ میلی متر ثبت شده که نسبت به سال قبل، ۴۹.۷ درصد کاهش بارندگی و متوسط ۱۰ ساله، ۴۲.۵ درصد کاهش ثبت شده است.

 

وی تصریح کرد: سد بارزو شیروان، پس از شیرین دره مانه و سملقان، دومین سد بزرگ خراسان شمالی به شمار می آید که توان ذخیره سازی مخزن آن ۹۲ میلیون مترمکعب است و حجم تراز و ایمنی پایدار این سد ۸.۵ میلیون متر مکعب است.

 

مدیر امور منابع آب شیروان عنوان کرد: این سد در سال ۱۳۸۱ با هدف مهار و کنترل سیلاب های فصلی و تامین قسمتی از آب صنعت، آشامیدن شهر شیروان و کشاورزی اراضی پایاب به بهره برداری رسید.

 

 

 

 

کد خبر 1129454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha