یادواره ۲۱ شهید سادات در بافق برگزار شد

مراسم یادواره ۲۱ شهید سادات در شهرستان بافق برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، یادمان ۲۱ شهید سادات به مناسبت ایام فاطمیه (س) با حضور جمعی از مردم و خانواده شاهد در محل حسینیه امامزاده عبدالله مرکز شهرستان بافق برگزار شد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان یزد دراین آیین گفت: شهدا دلداده اهل بیت (ع) بودند و به همین دلیل مایه افتخار نظام و انقلاب شدند و نام و یاد آن ها همواره بر تارک تاریخ پر افتخار جمهوری اسلامی ایران می درخشد.

 

حجت الاسلام سید جمال‌الدین نجم الهدی افزود: عزت و شرف امروز ما مدیون خون شهدا است و در این ۴۳ سال به برکت خون های شهیدان و رهبری حکیمانه امام (ره) و رهبر معظم انقلاب ملت ایران راه عزت را طی کرده است.

وی بیان کرد: آن‌ها برای دفاع از حریم ولایت، به حضرت فاطمه (س) تأسی و با بهره گیری از مکتب فاطمیه، در دفاع از ولایت ایستادگی کردند و در نهایت به شهادت رسیدند.

 

به گفته وی شهدا، با ایثارگری از همسر، خانواده و از همه چیز گذشتند و در برابر زیاده خواهی های دشمن ایستادگی کردند و امروز وظیفه ما است که نسبت به نام شهدا و خانواده شهیدان حساسیت داشته باشیم.

 

نجم الهدی خاطرنشان کرد: رژیم بعثی عراق با پشتیبانی استکبار جهانی آمده بود تا ایران را اشغال و تقسیم کند،و با این خیال واهی چند استان را اشغال کردند، جنایت های زیادی را انجام دادند و زیربناها و پل ها و مراکز زیاد را تخریب، خانه ها را بر سر مردم آوار کردند و زن و کودک و پیر جوان را به شهادت رساندند.

 

این مسوول تصریح کرد: این رژیم آمده بود تا ریشه پیروان اهل بیت(ع) را بخشکاند، در این جنگ بیش از ۲۰۰ هزار شهید تقدم آرمان های نظام  و انقلاب اسلامی شد، جنگی که در آن دشمن با تمامی تجهیزات آمده بود و به قوانین بین الملل جنگ پایبند نبود و هر جنایتبی را که از دستش برآمد انجام داد.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر رزمندگان و شهدا نبودند و جانففشانی و از خودگذشتگی رزمندگان در میدان های خون و حماسه و شرف نبود امروز از ایران و اسلام و توسعه و پیشرفت اثری نیود و یا کشورمان به دست متجاوزان تجزیه می شد.

 

رییس بنیاد شهید شهرستان نیز در این یادمان گفت: از ۲۵۶ شهید منطقه بافق، ۲۱ شهید، سادات هستند که  افتخار داریم در ایام شهادت مادر سادات حضرت فاطمه زهرا (س) یادمانی برای این عزیزان برگزار شد.

محمدرضا دهقان‌زاده افزود: فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی اثربخش در حوزه شهدا، موجب ترویج فرهنگ شهادت است و از سویی راه و سیره آن‌ها نیز به مردم و به خصوص نسل جوان معرفی می‌شود.

روایت‌گری، مداحی، پخش کلیپ و تصویرهای دوران دفاع مقدس از مهمترین برنامه‌های این یادمان بود.

 

شهرستان بافق ۲۵۶ شهید، ۸۰ آزاده و افزون بر ۴۰۰ جانباز در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

کد خبر 1129476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha