زنده نگه‌داشتن آداب‌ و سنت‌های نیک گذشتگان از رسالت‌های کانون‌های مساجد است

حجت‌الاسلام میرعالی گفت: با توجه به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، علاوه بر مسائل فرهنگی و دینی، در زمینه فرهنگ بومی، محلی و آداب و سنت اسلامی نیز فعالیت می‌کنند، بخشی از رسالت آنها زنده نگه‌داشتن آداب‌ و سنت‌های نیک گذشتگان است.

«حجت‌الاسلام سید کوروش میرعالی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با بیان اینکه شب یلدا از آئین‌های کهن ایرانی و باستانی کشورمان است اظهار کرد: با توجه به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، علاوه بر مسائل فرهنگی و دینی، در زمینه فرهنگ بومی، محلی و آداب و سنت اسلامی نیز فعالیت می‌کنند، بخشی از رسالت آنها زنده نگه‌داشتن آداب‌ و سنت‌های نیک گذشتگان است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور مسجد صاحب‌الزمان (عج) چمگلک شهرستان اندیمشک افزود: یکی از ویژگی‌های مهمی‌ که آئین شب یلدا این است که خانواده‌ها دور هم جمع می‌شوند و در کنار هم هستند و این در دین مبین اسلام به عنوان همان صله رحم به حساب می‌آید و ثواب‌های متعددی نیز دارد.

 

وی اذعان کرد: غرب در عصر کنونی با تهاجم فرهنگی، قصد غلبه بر فرهنگ‌های کهن را دارد و در حال سیطره بر فرهنگ‌های دیگر ملل است تا فرهنگ خود را جایگزین آنها کند و در همین راستا ما وظیفه داریم فرهنگ‌های نیک و کهن خود را گرامی داشته و حفظ کنیم.

 

حجت‌الاسلام میرعالی به تشریح برنامه‌های کانون منتظران ظهور چمگلک در شب یلدا پرداخت و تصریح کرد: همزمان با این شب، پهن کردن سفره، رسم قدیمی «گرده‌پزی»، پذیرایی آجیل و تنقلات، قصه‌گویی و شاهنامه‌خوانی و فال ویژه نوجوانان و جوانان صورت گرفت و همچنین برنامه‌‌ای ویژه رده سنی نونهالان توسط پایگاه مقاومت بسیج خواهران حضرت صدیقه کبری (س) اجرا شد.

 

کد خبر 1129492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha