افزایش سهم بخش فرهنگ از بودجه عمومی یک ضرورت است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر افزایش سهم بخش فرهنگ از بودجه عمومی گفت: با سهم دو درصدی فرهنگ از بودجه عمومی کشور نباید انتظار تغییر خاصی در این حوزه را داشته باشیم.

بیژن نوباوه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به بودجه بخش فرهنگ در لایحه بودجه 1401 گفت: بودجه را باید بخش بخش نگاه کرد. در کلیات که نگاه می کنیم متوجه می شویم که بودجه ما همیشه ضعف دارد. بودجه صدا و سیما در بعضی بخش ها افزیاش پیدا کرده است اما افزایش درآمد برای صدا و سیما از طریق تبلیغات تجاری دیده اند که این مناسب نیست چون آسیب به مخاطب می زند.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بودجه های عمرانی و خاصی که می تواند موجب ارتقا شود، ضعیف است که البته همه کشور این مشکل را دارند اما در بعد فرهنگی این ضعف بیشتر به چشم می آید.

 

وی تصریح کرد: وقتی بودجه بخش فرهنگ زیر دو درصد از کل بودجه عمومی است پس نباید انتظار تغییر خاصی در این حوزه را داشته باشیم. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با این بودجه در بسیاری از نقاط مختلف کشور هزینه های جاری اش را نیز نمی تواند تامین کند و در برخی بخش ها بودجه اش صفر است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما امیدواریم بتوانیم در تلفیق و کمیسیون گشایشی در بودجه بخش فرهنگ داشته باشیم اما با توجه به انقباضی بودن بودجه ها مقداری سال سختی را خواهیم داشت.

 

کد خبر 1129537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha