جهل انسان را جهنمی می کند/ شیعه شناسنامه‌ای بودن برای انسان ایجاد امتیاز نمی‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: برخی تحصیلات عالیه دارند اما نسبت به خداوند و معاد دچار جهل هستند، خداوند متعال در قرآن کریم دو گروه عالم به دنیا و آخرت را از یکدیگر تفکیک کرده است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد حضرت رسول اکرم(ص) به سخنرانی پرداخته و گفت: جهل انسان را جهنمی می کند.

وی افزود: برخی تحصیلات عالیه دارند اما نسبت به خداوند و معاد دچار جهل هستند، خداوند متعال در قرآن کریم دو گروه عالم به دنیا و آخرت را از یکدیگر تفکیک کرده است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عالم به آخرت و خداوند متعال مورد احترام پروردگار است، عنوان کرد: شیعه شناسنامه‌ای بودن برای انسان ایجاد امتیاز نمی‌کند، امام صادق (ع) می فرمایند شیعیان ما اوصافی دارند که یکی از آن‌ها عالم بودن است، شیعیان عالم و بردبار هستند و نسبت به واجبات و محرمات خود آگاهی دارند و به آن عمل می کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه علت جهل نادانی و غفلت بسیاری از مردم در عدم ارتباط با مسجد است، اظهار کرد: مسجد خانه خدا و کلاس دینداری، علم‌آموزی نسبت به خداوند، نبوت و معاد است. بسیاری از مساجد این مسائل را آموزش می‌دهند و در خصوص مسئله هدایت آباد هستند.

 

وی ادامه داد: مسجدی که در آن توسط امام جماعت و مسجدی‌ها هدایت مردم زنده باشد طبیب نادانی و جهل مردم خواهد بود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم سوره بقره برای سازندگان، آباد کنندگان و متولیان مسجد ارزش‌گذاری کرده است، ابراز کرد: متولیان مساجد ارزش رفت آمد به مسجد، سازندگی و آبادانی مسجد را برای مردم تابلو کنند که مردم نسبت به این ارزش‌ها آگاهی پیدا کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه علم و دانایی نسبت به مسجد در هدایت مردم بسیار موثر است، گفت: خداوند در قرآن سازندگان مسجد و آباد کنندگان آن را تقدیر و تجلیل کرده است. بسیاری از مساجد در ایران تا زمان حضرت حجت(عج) باقی می‌مانند و منزلی برای آخرت شخص می شود. پرونده سازندگان مسجد با مرگ آنها بسته می شود و فرشتگان همواره برای آنها حسنه می نویسند.

وی خاطرنشان کرد: مسجد و عالم مسجد را غریب و تنها نگذارید. یکی از کسانی که روز قیامت از مردم محل خود شکایت می کند عالم مسجد است که او را تنها و غریب گذاشته باشند.

 

 

 

کد خبر 1129560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha